2.4

Holiday in the Vineyards

En man skickas på ett hemligt affärsuppdrag av sin mor och blir kär i änkan som hyr ut en lägenhet till honom. Men kommer sanningen att förstöra deras kärlek?

Originaltitel A Wine Country Christmas
Regissör Alex Ranarivelo
Manus Cecilia Franco, David Zanardi
Genre Komedi, Romantik, 2020-talet
Skådespelare Josh Swickard, Sol Rodriguez, Eileen Davidson, Omar Gooding, Carly Jibson, Julian Rangel, Carlos Solórzano, Annika Noelle, Manuel Rafael Lozano, Alan Toy, Gregory Zarian, Paul Witten, Charley Debenedetti, Cullen Douglas, Brynne Kurland, Victoria Antionette, Kaleina Cordova, Lowell Dean

2023-12-29
En julfilm som är lämplig just på julen och har man inte så stora förväntningar så fungerar den som förströelse. Väldigt tramsig i början, för att sedan bli mer nedtonad, men fortfarande med en del förvecklingar och skämt. Kan vara en risk att tramsa för mycket i början, det kan skrämma bort tittare, har inte riktigt förstått syftet med det. Men det funkade ok denna gång.
2023-12-29
Standardiserat, förutsägbart och högst mediokert. Men allt det där förväntar man sig nog när man slår igång en sådan här film. Till en början verkade det också oroväckande tramsigt, men även om filmen sannerligen bjuder på sina stunder av fånig dialog, så blir det väl ändå en hyfsat trevlig filmupplevelse av det här med tiden. Skådespelarna är lite bleka och antagligen fast i sådana här produktioner för resten av sina karriärer, men jag har aldrig något direkt emot dem eller de karaktärer de spelar. Filmen fungerar, med nöd och näppe, för den funktion den är tänkt att fylla helt enkelt