Hollywoodland

En detektiv undersöker det mystiska dödsfallet av George Reeves, mannen som spelade stålmannen på 50-talet. Han upptäcker att Reeves hade haft en affär med frun till en studioboss.

Originaltitel Hollywoodland
Alternativ titel Truth, Justice, and the American Way
Regissör Allen Coulter
Manus Paul Bernbaum
Genre Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller, Mysterium, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Ben Affleck, Diane Lane, Adrien Brody, Bob Hoskins, Robin Tunney, Joe Spano, Molly Parker, Dash Mihok, Brad William Henke, Lois Smith, Kathleen Robertson, Caroline Dhavernas

2015-02-12
Ganska blek och utdragen historia. 4/10
Vesiru
2014-12-30
Påminner starkt om L.A. Konfidentiellt. Kändes lite för lång.
Bomkia
2014-12-29
Gillade Afflecks prestation men jag stör mig lite på Brodys del av handlingen. Överlag är detta en film som fungerar helt ok. 3+
lekke
2014-12-01
Aldrig ointressant och Affleck gör en ovanligt bra tolkning. Filmen saknar dock det lilla extra som skulle pusha över den till en 4:a i betyg. Men en stark 3:a oavsett...
Gigi1943
2013-07-04
Oj så ointressant!

2013-05-12
Frustrerande tvetydig som thriller, Coulters starka debut bör i stället ses som en störig fabel om berömmelsens natur.
2013-02-22
Stilrent försök till modern noir i L.A. Konfidentielt´s kölvatten. Och den här är inte alls dålig, mycket just för att fallet med George Reeves var i allra högsta grad äkta. Vad som dock hade krävts för att denna skulle bli riktigt bra hade varit att de koncentrerat storyn mer kring Reeves karaktär samt stakat ut tidslinjen bättre då den just under Reeves story verkar spinna över 10-15 år - något som kändes något luddigt.
2012-04-26
Lite slö och alldeles för lång!! Och verkligheten var nog mer intressant än det här.

2011-09-23
Nej, det här är inte bra. Jag väntade på att det skulle vara över.
kaj08
2010-11-03
Snygg film med en äkta känsla av 50-60-tal. Filmen har ett lugnt tempo och har ett ganska så grått och trist dunkel över sig. Sedan hoppar handligen i tid emellanåt på ett bra sätt. Vi får följa Reeves (Ben Afflect) filmkarriär samtidigt som vi får följa Simos (Adrien Brody) som privatdetektiven som nystar i Reeves dödsfall. Adrien Brody gör en strålande insats som den halvmisslyckade, men ändå smarta, privatdetektiven. Även övriga skådespelare är mycket skickliga förutom Ben Afflect. Jag kan inte förstå att de tagit med honom i den här filmen. Afflect är ett riktigt stolpskott, och han håller nästan på att förstöra den här filmen. Filmen innehåller dock en del roligheter med Afflect, där han i sin roll som Reeves får en del pinsamma roller. Något som passar honom utmärkt :) Filmen kan nog av många uppfattas som lite för lång och som jag skrev tidigare så är det ett ganska lugnt tempo i den. Jag gillar ändå hur filmen är gjord, och berättelsen i sig är ganska så spännande och intressant. Om det inte varit för just valet av Ben Afflect som Reeves hade betyget kunnat bli högre än en 3-a.