1.7

Holmes and Watson

En komisk tolkning av mästerdetektiven Sherlock Holmes och hans hjälpreda Doktor Watson.

Originaltitel Holmes & Watson
Regissör Etan Cohen
Manus Etan Cohen
Genre Komedi, Kriminalare, Äventyr, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Will Ferrell, John C Reilly, Rebecca Hall, Rob Brydon, Kelly Macdonald, Lauren Lapkus, Pam Ferris, Ralph Fiennes, Adam Scherr, Kieran O'Brien, Noah Jupe, Bella Ramsey, Steve Coogan, Hugh Laurie, Colby Mulgrew, Scarlet Grace, Billy Jenkins, Michael Culkin

amam
2021-03-13
Töntig buskis. Har nåt bra skämt men när de kör hundra skämt i minuten (de flesta bommar) så lär man väl få in åtminstone nån träff.
Andreas_
2021-02-02
Vad kan man säga, det är ändå Will Ferrell och John C Reilly, så man vet vad man får...trodde jag åtminstone, om man förväntar sig en ny komedi pärla som Talladega Nights så är man helt fel ute, inte ens i närheten av Step Brothers, visst har Ferrell och Reilly bra kemi som alltid men tyvärr är manuset för kasst och skämten av kvalité för få...och man bör verkligen ha sett någon typ av seriös Sherlock Holmes film eller serie för att ens uppskatta dom få gobitar av humor som glimtar förbi, för detta är en satir och blir nog riktigt totalt värdelöst om man inte ens kan dra parallellerna till dom riktiga karaktärerna, men det kunde lyckligtvis jag, så betyget blir inte totalt sågat utan det får ändå bli en svag 2:a för ett tappert försök att göra satir eller parodi på gamle gode Sherlock Holmes men kan inte heller riktigt rekommendera detta spektakel.
Visse93
2020-10-18
Några få skämt som funkade men i övrigt var den kass.
Harford
2020-06-29
Skrämmande usel. Svårt att förstå hur så många talangfulla människor kan göra något så dåligt.
yrkeschaufföre
2020-01-24
Jag köpte den och tänkte att den borde vara okej, men detta var verkligen inte mycket att ha. Nått roligt skämt som bygger på nutiden fanns det men jag har svårt att se att detta blir något annat än en parentes.
Christofer
2020-01-08
2019-11-01: B-E-D-R-Ö-V-L-I-G-T. Sällan har en etta varit mer befogad.
Djason
2019-10-31
Tror jag log lite runt 3 eller 4 gånger. Såg att Steve Coogan själv tyckte att denna film var skräp. Kanske därfär han står som uncredited actor.
HerrNenne
2019-10-02
Skräpfilm förstås, med fyra roliga skämt på tvåhundra försök. Men inte osebar, i alla fall inte första gången.
2019-06-10
Denna film försvann nästan omedelbart efter att den dök upp. Har du inte hört talas om denna film så är det inte förvånande. Kritiker sågade och publiken sågade den. Personligen har jag dock alltför goda minnen av herrarna Will Ferrells och John C Reillys lyckade, komiska samarbeten som "Step Brothers" och "Talladega Nights" för att inte ge detta en chans. Jag uppskattar alltid en komisk variant av Sherlock Holmes och det finns scener jag gillar men som helhet är detta tröttsamt och felriktat.
AdamB-film
2019-05-01
Den är ju inte usel, men den är ju inte bra heller. Otroligt ojämn humor, och man borde stoppat denna film när den enbart var en rolig idé. Svag tvåa, och den hade ett musikalnummer som nosade på en trea :)