1.8

Holmes and Watson

En komisk tolkning av mästerdetektiven Sherlock Holmes och hans hjälpreda Doktor Watson.

Originaltitel Holmes & Watson
Regissör Etan Cohen
Manus Etan Cohen
Genre Äventyr, Kriminalare, Mysterium, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Will Ferrell, John C Reilly, Rebecca Hall, Rob Brydon, Kelly Macdonald, Lauren Lapkus, Pam Ferris, Ralph Fiennes, Adam Scherr, Kieran O'Brien, Noah Jupe, Bella Ramsey, Steve Coogan, Hugh Laurie, Colby Mulgrew, Scarlet Grace, Billy Jenkins, Michael Culkin,

Djason
2019-10-31
Tror jag log lite runt 3 eller 4 gånger. Såg att Steve Coogan själv tyckte att denna film var skräp. Kanske därfär han står som uncredited actor.
HerrNenne
2019-10-02
Skräpfilm förstås, med fyra roliga skämt på tvåhundra försök. Men inte osebar, i alla fall inte första gången.
2019-06-10
Denna film försvann nästan omedelbart efter att den dök upp. Har du inte hört talas om denna film så är det inte förvånande. Kritiker sågade och publiken sågade den. Personligen har jag dock alltför goda minnen av herrarna Will Ferrells och John C Reillys lyckade, komiska samarbeten som "Step Brothers" och "Talladega Nights" för att inte ge detta en chans. Jag uppskattar alltid en komisk variant av Sherlock Holmes och det finns scener jag gillar men som helhet är detta tröttsamt och felriktat.
AdamB-film
2019-05-01
Den är ju inte usel, men den är ju inte bra heller. Otroligt ojämn humor, och man borde stoppat denna film när den enbart var en rolig idé. Svag tvåa, och den hade ett musikalnummer som nosade på en trea :)
2019-03-31
Inte alls så katastrofalt dålig som befarat, det är faktiskt en ganska många skämt som jag tycker funkar. Men det är bra många fler skämt som inte alls funkar och helheten är inte alls bra. Rätt mycket störiga delar. Men massor med karismatiska och bra skådisar som gör det bästa dom kan. Det räcker dock inte till att lyfta upp filmen till en tvåa, men rätt underhållande för att vara en etta ändå!
Argo_L
2019-03-24
Katastrof dåligt
Bomkia
2019-03-16
Dumt som fan, men inte fullt så dåligt som många andra verkar tyckt. 2a.
Engravadlax
2019-03-12
Jag älskar de här männen, men jag önskar att de valde sina filmer bättre.
Jaganatha
2019-01-02
Det borde och hade kunnat bli roligare än det nu blev. Arthur Conan Doyles karaktärer har filmats otaliga gånger varav flera som komedi. Billy Wilders Sherlock holmes - Privatögat privat från 1970 tillhör de bättre och Paul Morrisseys En jycke för mycket från 1978 tillhör de sämre. Ferrell och Reilly gör inte direkt bort sig i huvudrollerna, men nästan alla andra skådespelare känns bortkastade, t.ex. Ralph Fiennes, Rob Brydon och Kelly Macdonald. Det eviga skämtandet om moderna företeelser som sociala medier och dåliga presidenter faller inte heller så väl ut alltid.