3.1

Holy Flying Circus

En till stora delar påhittad historia om problemen Monty Python hade när de släppte sin film "Life of Brian".

Originaltitel Holy Flying Circus
Regissör Owen Harris
Manus Tony Roche
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Darren Boyd, Charles Edwards, Tom Fisher, Rufus Jones, Stephen Fry, Steve Punt, Phil Nichol, Simon Greenall, Paul Chahidi, Mark Heap, Michael Cochrane

2019-05-30
Aningen ihåligt men väldigt underhållande. Absolut inte i närheten av Python-klass, men definitivt sevärd. (8/15)
ilBrutto
2014-03-09
Hilarious! De är verkligen spot-on.
mystepho
2013-03-31
En del sjukt porträttlika skådisar blandat med överspel och märkliga dramatiseringar av delvis faktabaserade händelser. Galet underhållande i de flesta fallen och kanske än mer intressant om man är insatt i historien sedan tidigare.

2011-11-02
Kan en film vara "surrealistiskt faktabaserad"? I så fall stämmer det in på Holy Flying Circus, som bitvis känns äkta Python. Sevärt om man på minsta sätt gillar de fyra engelsmännen, walesaren och den där amerikanen.
WaldoTrumbull
2011-11-01
Riktigt kul. Ganska porträttlika skådespelare som alla gör "karikatyrer" på Python-medlemmarna. Ett absolut måste för alla Monty Python-fan, även om de själva tydligen inte är så förtjusta i det hela. En liten underfundig pärla.
Bomkia
2011-10-23