3.9

Home

Med filmat material från 54 länder, allt från fågelperspektiv, ges en historisk summering av människans framfart och visar hur jordens miljöproblem är sammanlänkade med varandra.

Originaltitel Home
Regissör Yann Arthus-Bertrand
Manus Yann Arthus-Bertrand, Isabelle Delannoy, Denis Carot, Yen Le Van
Genre 2000-tal, Dokumentär

2017-10-31
Filmguru
2015-10-20
Pornografi för en so-lärare.
eliastheman
2015-04-29
nedlåtande och douchig
Sulta
2013-10-15
Budskapet och berättarrösten hämtad från Sagan om ringens öppningsscen kan man ha synpunkter på, men bilderna är onekligen häftiga.
anna_pannan
2013-01-27
Otroligt störig berättarröst emellanåt. thnee här nedan säger det rätt bra. Men så sjukt snyggt foto!
Planekonomi
2012-11-17
" pretentiös"? Snarare enormt jävla viktigt,
oliver_twistor
2012-11-17
Enastående foto.
thnee
2012-11-08
Svårt att sätta betyg på detta. Å ena sidan finns det helt makalösa fotot, det är väldigt sällan man får se så vackra naturbilder och ur ett så unikt perspektiv. Å andra sidan är berättarrösten lite småjobbig och innehållet rispapper-tunnt. Vad betygsätter man? Filmen predikar för kören. Den utger sig för att vara politisk, att ha ett budskap. Men den gör inget konkret för att faktiskt påverka folk. Bara visar vackra bilder och säger massa tveksamma lösryckta påståenden om "du som människa". Jag tänkte flera gånger att jag borde se filmen utan ljud och lyssna på radio under tiden. Jag får landa på en trea, mittemellan.
tobbiaszz
2012-08-28
En 5:a har aldrig varit så självklar
Ima_Tree
2012-08-12
Vackert, tänkvärt, oerhört sövande.