1.7

Ensam hemma: Julkuppen

Finn Baxter och hans familj har flyttat från Kalifornien till deras nya hus i Maine. Finn är livrädd och tror att huset är hemsökt. Medan han sätter upp fällor för att fånga "spöket", är hans föräldrar strandsatta på andra sidan stan och Finn är ensam hemma med sin syster.

Originaltitel Home Alone: The Holiday Heist
Alternativ titel Home Alone: Alone in the Dark, Home Alone 5, Ensam hemma 5
Regissör Peter Hewitt
Manus Aaron Ginsburg, Wade McIntyre
Genre 2010-tal, Komedi, Kriminalare, Familjefilm, Fantasy
Skådespelare Christian Martyn, Jodelle Ferland, Malcolm McDowell, Debi Mazar, Ellie Harvie, Doug Murray, Edward Asner, Eddie Steeples, Peter DaCunha, Chris Sigurdson, Bill Turnbull

2018-06-17
Förfärligt kass film!!!
oskarchucky
2016-03-19
Garanterat sämsta filmen i serien.
Tatty
2015-12-24
Visste inte att det fanns ensam hemma 5. Förvånansvärt var den bra och bättre än 4an. Lite rolig men spännande ändå. Men ingen slår ettan och tvåan.
StureStenhög
2015-07-11
Det här var nog precis det man förväntar sig, fast inte fullt så dåligt. Konceptet kan alla vid det här laget, men man har iaf lyckats sätta lite spinn på det, så det blir inte total upprepning. Skådespelarna är också bättre än vad man förväntar sig i en sådan här film, och det hela är helt enkelt en småtrevlig rulle utan större störningsmoment. Mer kan man inte gärna begära fem filmer in i serien, särskilt inte med tanke på att fjärde filmen var bedrövlig, den här är mer i nivå med den tredje
Lotso
2014-12-27
I sin helhet är detta bara en urvattnad tråkig och dålig film. Enda ljuset i allting var Malcolm McDowell som alltid förgyller en film oavsett vad. Annars ser jag inga som helst poäng med att denna existerar. Varför ens sätta på denna när du har Ensam Hemma 1 och 2 att avnjuta?
RunRiot
2014-11-20
Till skillnad från de föregående två filmerna i serien har de här ansträngt sig lite längre och gjort en charmig story som faktiskt håller och kanske viktigast av allt, hittat folk som faktiskt kan skådespela. Tycker för övrigt att ungen charmar brallorna av Macaulay Culkin själv och älskar att de slängt in Crabman från My Name Is Earl som skurk. Hade önskat lite mera Mcgyverfällor, men jag är nöjd som det är.
Korben_Dallas
2013-12-12
Okej, den är inte fullkomligt lika kräkig som föregående, men denna var inte så mycket mindre kräkig.
Hogman
2013-11-16
Kopierar konceptet från förr. Min tioåring tycker filmen är bra, jag somnade efter en stund men vaknade för att se det rafflande slutet...
killerkizz
2013-11-11
Blir ju aldrig som dem första gissar jag. Men som tidigare sagt inte lika dålig som den innan var.
Halofreak92swe
2012-12-18
Lite bättre än 4an men fortfarande ganska dålig. Den underbart vackra Jodelle Ferland höjer filmen såklart och Malcolm McDowell är alltid kul att se, men jag fattar inte varför han valde en b-film som den här. Eddie Steeples var knappt ens rolig här, han brukar vara skön i My name is Earl. Tv-spelsnörden med skägget var riktigt härlig. En snäll 2 får det bli.