2.1

Homer & Eddie

Homer ska lifta de 200 milen till Oakland för att ta ett sista farväl av sin döende far. Får lift - men typiskt nog av två rånare. Därefter gör han under väldigt dramatiska former Edwinas bekantskap, till vardags kallad Eddie. Som i sin tur gör vad hon kan för att ta livet av honom. Men han överlever och jakten på den stulna reskassan kan börja.

Originaltitel Homer & Eddie
Regissör Andrej Konchalovskij
Manus Patrick Cirillo
Genre Drama, Komedi, 80-tal
Skådespelare Whoopi Goldberg, James Belushi, Anne Ramsey, Karen Black, Robert Glaudini, John Waters (I), Tad Horino, Karen Black, Pruitt Taylor Vince, Wayne Grace, Tracey Walter
Filmnummer 19897

2022-10-12
Roadmovie som är välgjord i all sin enkelhet. Belushi blir man först mest irriterad på, men han växer snabbt in i rollen som han gör bra. Det är dock väldigt tvära kast mellan komedi och allvarligt drama, något som kändes rätt konstigt.

2009-11-16
James Belushi spelar ju riktigt bra =)
2009-10-31
En lite ojämn roadmovie i 80-talsanda som inte är extremt underhållande, men heller inte så fånig som många andra amerikanska dramakomedier. FT-betyg: 1. Förväntat betyg: 1. Fattar inte varför. Även om det inte är något mästerverk, så är det definitivt ingen kalkon. För det mesta brukar den här typen av filmer få tvåor och treor i betyg på Filmtipset. En stabil 2:a enligt mig.
NEDERVETIL
2007-08-14
En klart sevärd rulle som har sina stunder.. en stark 3:a
Robin__Broman
2004-08-22
En film som gjorde Succé i övriga Världen fast inte i Norden.. Rätt bra faktiskt !