2.6

Hook

Peter Pan har vuxit till en stressad affärsman som försummar sina barn - tills de kidnappas av kapten Krok. Då börjar äventyren på nytt!

Originaltitel Hook
Regissör Steven Spielberg
Manus James V Hart, Malia Scotch Marmo
Genre Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Robin Williams, Dustin Hoffman, Julia Roberts, Bob Hoskins, Maggie Smith, Caroline Goodall, Charlie Korsmo, Amber Scott, Laurel Cronin, Arthur Malet, Isaiah Robinson, Jasen Fisher, Dante Basco, Raushan Hammond, James Madio, Thomas Tulak, Alex Zuckerman

Slegnirp
2019-05-05
Jag gillar den i alla fall. Den är kul. Ja, den har många brister och logiska luckor... men den är så kul! Det här i stort sett den perfekta familjefilmen.
StureStenhög
2018-09-29
Den här borde man kanske ha sett när man var kid, men det är nog högst tveksamt om jag hade gillat den då heller. Första akten är åtminstone hyfsad, det är när de kommer till Neverland som det går nedåt, och då är det ju ändå den delen som är hela grejen med filmen. Spielberg lyckas dock sällan få mig speciellt intresserad av de världar han skapar, och han gör det sannerligen inte här heller. Trista karaktärer dessutom, och mycket till story finns det inte, man förstår också ganska snart precis vilken väg den kommer att ta. Peter Pan borde väl för övrigt bli metoo:ad för sitt första möte med sin blivande fruga
päronanton
2018-05-23
Älskar äventyrsfilmer! Denna är helt underbar och med bra skådisar!
2017-12-09
Den här filmen är helt enkelt sämst!!!
2017-10-11
Helt ok
F-M-J
2016-04-22
Ingen direkt nödvändig filmatisering av klassikern eller en av Spielbergs filmer som han kommer bli ihågkommen för. Men inte heller helt bortkastad tid. Godkänt.
lilebroer
2015-02-15
Underhållande men snurrig film.
Tatty
2014-12-26
Riktig härlig, rolig och underbar film. Man känner sig glad när de är glada. För min del känner jag så. Filmen får mig le och bli glad.
2014-11-11
När man var liten ville man hoppa in i filmen och vara med i dess sagoland. Väldigt bra historia för barn att se, om Peter Pan när han blir vuxen och kommer tillbaks till landet ingenstans. Denna filmen berörde mig när jag var liten, som vuxen tycker jag inte om den lika mycket. Man bör fundera vem filmen är till för. Härliga skådespelare! 2+
Hitschmidt
2014-10-26