3.1

Hoppa högst

Albin och Stig tävlar jämt. Inte bara genom att äta daggmask utan också genom att se vem som vågar hoppa högst. Vid sågen, älven och höga träd är bara namnen på några innan de slår vad om det ultimata - ladugårdstaket.

Originaltitel Hoppa högst
Regissör Johanna Hald
Manus Astrid Lindgren
Genre Kortfilm, Komedi, Familjefilm, 80-tal
Skådespelare Markus Åström, Ramses del Hierro, Suzanne Reuter, Lena T Hansson, Bertil Norström, Lissi Alandh

2017-09-29
Total meninglös och inte bara det urtråkig film... Blä!!!!
AlbinWesley
2013-05-26
Faller på uselt skådespel och tafatt regi. Berättelsen som sådan är bättre.
Xenox
2012-07-23
Trevlig barnfilm.
Elizadushkufan
2012-07-07
Bra tema, om att det inte alltid är bra att vara bäst. Astrid Lindgrens filmer o serier är alltid underbara att titta på.
produr
2011-06-14
Jo man känner igen sig som barn själv,typ när man gjorde hopp med cykeln och det blev högre och högre hoppbackar eller när man gick balansgång på staket så långt och fort som möjligt så man var blåslagen när man kom hem eller när man skulle simma över en sjö till ön på andra sidan när man just lärt sig simma,eller när man sprang omkring på militärfältet fast det var livsfarligt.Varför vet jag inte men det var väl nåt tävlingsbehov,det tycker jag astrid lindgren har fångat bra.Alla kan vi nog känna igen oss sig lite iallafall
ErikNolander
2010-04-05
diggar
Valarn
2009-08-31
Den här minns jag också riktigt väl. Väldigt spännande som liten barn att se grabbarna tävla. Allt från bron över ån till riktigt svindlande höjder
HerrArne
2008-07-11
Skral historia med usel musik men med en ursöt Konsumbutik och bra sensmoral.
Ihsahn
2008-05-08
Ganska tråkig och innehållslös. En historia som skulle passat att vara 5 minuter lång har dragits ut till en halvtimme.
filmtjejen
2007-12-07
kommer ihåg att jag inte gillade denna..