3.5

Hornblower: The Duchess and the Devil

Den tredje delen i Hornblower serien. Horatio Hornblower som för närvarande är tjänsteförrättande löjtnant får befäl över ett litet skepp som han själv med sina mannar har erövrat. Hans order är att segla till england och överlämna viktig information till amiralitéten. Utöver detta får han även ansvaret att återföra en betydelsefull passagerare hem.

Originaltitel Hornblower: The Duchess and the Devil
Regissör Andrew Grieve
Manus Patrick Harbinson
Genre Äventyr, Drama, Krig, 90-tal
Skådespelare Ioan Gruffudd, Robert Lindsay, Cherie Lunghi, Christopher Fulford, Ronald Pickup, Jamie Bamber, Jonathan Coy

martineden
2014-02-02
[rek. 3] Äventyr av mycket hög kvalitet! Lysande rakt igenom. Möjligen an man diskutera sens moralen, vilken absolut kan vara problematisk, men detta är fiktion. Mycket bra! 4.
TheHerminator
2011-06-19
De är alldeles för lite till sjöss, därför blir det bara en trea på denna del.
KillerPutte
2010-02-08
(rek.3) Usch, det börjar bli ansträngt att se serien om Hornblower. All denna dumdristiga heder, och trovärdigheten känns verkligen naggad i kanten, hur vanligt var det med engelsktalande spanjorer? Var man så snäll och gemytlig sinsemellan under ett krig? Och hur kan det komma sig att man hela tiden stöter på samma skepp i serien? känns som om de seglar runt i en liten damm. Svag trea.
danneman84
2010-01-19
Detta är en riktigt riktigt trevlig miniserie. Handlar om en tid då män var män och seglen ännu inte ersatts av motorer och då heder och värderingar fortfarande var något som hölls högt. Snäppet sämre än de två första filmerna men fortfarande bra.
Kurganen
2009-11-13
Det ska sägas att serien som helhet är en 4:a men filmerna var för sig är stabila 3:or. Det är schyssta äventyr till sjöss, bra skådespeleri och bra dialog. Tyvärr är det ibland lite för mycket matiné men som sagt, grymt underhållande.
amam
2009-09-11
Hornblower är präkig och tråkig.
MrsSmiths
2009-05-17
Bäst hittills tror jag, men så var det inte så mycket vatten heller.
kungkalas
2009-03-19
Lite väl smetigt ibland, men okej... det är ju ändå en smått underhållande äventyrsrulle. Svag trea, de andra Hornblowerrullarna är bättre.
TimBuckley
2007-12-05
(rekommenderad 4a) och ytterligare än härlig matine 3a med sååå mycket heder...träklackar mot trädäck & lite kanonkrut... skulle inte förvåna mig om de resterande likt de 2 första, också blir 3or men riktigt positiva sådana... det är en stOOr skillnad mellan en förlorad 5a som slutar i en 3a mot en 3a som beter sig som en stark 3a...skillnaden mellan att vara frustrerad och att njuta... del 4a härnäst!!!
celec
2007-10-24
klart lång tid sen jag såg serien men har för mig att denna var bra