2.8

Horns

Efter sin flickväns mystiska död vaknar en ung man plötsligt upp med horn som växer fram ur hans tinningar...

Originaltitel Horns
Regissör Alexandre Aja
Manus Keith Bunin
Genre Drama, Fantasy, Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Daniel Radcliffe, Juno Temple, James Remar, Kelli Garner, Heather Graham, Joe Anderson (II), Max Minghella, Sabrina Carpenter, Alex Zahara, Kendra Anderson, David Morse, Kathleen Quinlan, Dylan Schmid, Laine MacNeil, Mitchell Kummen

Skapad 2019-12-08 av Stygga-Vargen
Den legendariske skräckförfattaren Stephen King har en son vid namn Joe Hill (som för övrigt är döpt efter den svenske fackföreningsaktivisten, diktaren och sångaren som avrättades i Salt Lak...   Läs mer »

finkan
2019-11-05
Överraskande bra, gillade denna
Grillo
2017-10-23
Ett par smågrejer jag irriterade mig på men i slutändan tyckte jag det här var riktigt bra och välgjort.
KyLLo
2017-07-22
En annorlunda blandning. Man får lite av varje: fantasy, drama, romantik, tragik, spänning, mystik och lite svart humor. Det är som flera vitt skilda filmer sammansatta till en. Den är ojämn och mycket av innehållet känns lånat från andra filmer, så för mig funkar den inte fullt ut. Däremot gillar jag skådespelarna och att filmen som helhet sticker ut ur mängden. En svag trea.
Anaythea
2017-04-13
Sjukt bra, vitsig med bra skådespel. Scener som man inte typiskt ser i film. Bra filmat med bra effekter. Uppfriskande att se folk vara så brutalt, besatt ärliga.
HerrNenne
2017-02-20
Är riktigt bra nånstans där i mitten. Faller tyvärr rätt ofta tillbaka i lågbudgeten.
2016-07-17
Lånade denna på bibblan och den var faktiskt långt över förväntan! Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mig av denna film men jag tycker absolut att det är en av de bättre filmerna som gjorts på senare år, snudd på mästerverk till och med! Daniel Radcliffe gör väldigt bra ifrån sig, likaså David Morse, James Remar och Heather Graham. Mörk humor och mycket spänning!
Solidus
2016-05-03
Här råder det blandade betyg och jag tillhör den skaran som blev mycket positivt överraskad. Filmen balanserar skräck och komedi mycket bra och jag älskar alla scener där olika personer erkänner sina synder. Fantastiskt underhållande! Vidare ska jag erkänna att Daniel Radcliffe hanterar en svår roll med värdighet. Kort och gott: snygg och våldsam film med en underhållande historia, som tyvärr dras ner av ett ojämnt slut. Mycket bra!
ShenLong
2016-05-01
en kavalkad av dåligt skådespeleri
lrenner
2016-04-16
Fruktansvärt pinsam
Eisoptrofobi
2016-04-16
whoa vilken kalkonfilm. inte ens en gymnasie-estet med ytliga handledsärr borde kunna tycka detta är bra. den blir bara pinsammare och pinsammare ju längre man tittar. halvvägs in behöver man liksom nypa sig i armen för att försäkra sig om att detta verkligen är på riktigt. jag tror alla måste se denna film för att förstå hur dåligt det kan gå. och brännmärka alla inblandade för all framtid. helt enkelt chock-dåligt. inte ens twilight-seriens värsta stunder kommer nära. wow.