2.8

Horrible Bosses

För Nick, Kurt och Dale finns det bara en sak som gör deras dagar lite mer uthärdliga: fantasin om att bli av med sina outhärdliga chefer. En blöt kväll bestämmer de sig för att det är dags att gå från fantasi till handling och där och då gör de tre vännerna en plan för att göra sig av med sina respektive arbetsgivare - för gott. Det finns bara ett problem: även de bästa av planer är endast så idiotsäkra som de som sitter bakom spakarna.

Originaltitel Horrible Bosses
Regissör Seth Gordon
Manus Michael Markowitz, John Francis Daley, Jonathan M Goldstein
Genre Komedi, Kriminalare, 2010-tal
Skådespelare Jason Bateman, Charlie Day, Jason Sudeikis, Kevin Spacey, Jennifer Aniston, Colin Farrell, Jamie Foxx, Donald Sutherland, Lindsay Sloane, PJ Byrne, Michael Albala, Celia Finkelstein, Ioan Gruffudd, Julie Bowen, Meghan Markle

Skapad 2019-11-10 av precineadd
Det här är nästa kapitel i heteroneuros-genren som uppstått efter Baksmällan. Den är inte hundra procent usel, men verkligen inte speciellt bra. Det främsta problemet är ett som är vanligt f...   Läs mer »

2019-04-28
Rätt så meningslös film, men hade kanske funkat om man hade sluppit Charlie Day. (4/15)
2019-01-05
Okej komedi. Mycket billiga sexskämt vilket till slut blir tjatigt, men den håller sig ändå flytande.
wasteoftime
2018-11-07
Nje.. Några få halvroliga grejer och en massa over-the-top-trams som man mest blir trött på. Relativt lättsett, och ofantligt lättglömt. 0,8 på SH-skalan.
deswhip
2018-05-05
Såg den här filmen efter att jag sett tvåan och den här är lite bättre än den andra. Filmen är rolig och underhållande, tillräckligt bra för att få sin trea i betyg, vilket är max jag brukar kunna ge komedier som är åt det här tramsiga hållet.
WillyV
2018-04-14
Håller med gjob.
gjoob
2018-03-12
Bateman är bra, Sudeikis är rolig, Day är enerverande, Aniston är sexig och Spacey är Spacey. Rolig film och lagom tramsigt.
2017-10-22
theFeber
2017-05-21
Det som räddar filmen från lägsta betyget är briljanta Kevin Spacey. En kul idé visst, men genomförandet värdelöst. Tramsigt och tråkigt.
2016-10-22
Helt okej komedi.
purskatuja
2016-04-17
En av världens sämsta filmer.