2.6

Host

Sex vänner anlitar ett medium för att hålla en seans över Zoom medan de sitter i karantän. De inser snart att de har kommit i kontakt med någonting betydligt farligare än de hoppats på.

Originaltitel Host
Regissör Rob Savage
Manus Gemma Hurley, Rob Savage, Jed Shepard
Genre Skräck, Mysterium, 2020-talet
Skådespelare Haley Bishop, Jemma Moore, Emma Louise Webb, Radina Drandova, Caroline Ward, Alan Emrys, Patrick Ward, Edward Linard, Jinny Lofthouse, Seylan Baxter, Jack Brydon, James Swanton

ZoIX
2022-11-02
Väl utfört skoj. En timme är det värt.
Hanness
2021-11-27
Hade potential men faller mot slutet, 2+
schramm
2021-03-09
tänk att bli jagad av en demon och ändå ta pandemin på mer allvar än 99% av svenskarna. och INGEN av dom skyller på politikerna. det här är unga damer att se upp till!
bauster
2020-12-26
Antar att den är så kort för att produktionen har jobbat under hård tidspress och kanske för att inte tappa på en ung publik som är för rastlös för långfilm egentligen. Men filmen hade - som 90% av skräckisarna där ute - mått bra av en lite längre etableringsfas. Nu eskalerar det alldeles för fort och filmen tappar mycket av sitt momentum. Och så hade karaktärerna gärna fått ha ett lite mer trovärdigt agerande, även det ett problem för genren i stort.