2.3

Höst i New York

Den 48-årige Will Keane äger en av Manhattans trendigaste lyxkrogar. Han lever ett bekymmerslöst ungkarlsliv, som han inte har några planer på att förändra. En kväll lär han känna Charlotte Fielding, en vacker, konststuderande kvinna, som tilsammans med några vänner firar sin 21-årsdag på hans krog. Detta oväntade möte förändrar Wills hela tillvaro.

Originaltitel Autumn in New York
Regissör Joan Chen
Manus Allison Burnett
Genre Romantik, Drama, 2000-tal
Skådespelare Winona Ryder, Richard Gere, Anthony LaPaglia, Sherry Stringfield, Elaine Stritch, Jill Hennessy, Vera Farmiga, J K Simmons, Sam Trammell, Mary Beth Hurt, Kali Rocha

2018-04-17
Ja, riktigt kass. Jag gillar Winona men det är verkligen 0 kemi med Gere. Och en romans som börjar med att ragga upp och ljuga för sitt ex dotter lämnar iaf en unken bismak i min mun. Och sen lite otrohet på det. Vilket kap han är!
2017-10-26
Fiasnutt
2017-09-03
Platt, ointressant med högtravande dialog och foto men föga engagerande. Historien hade säkert kunna gripa med bättre insatser från samtliga håll utom Winona Ryder. Hon var - som vanligt - lysande och räddade filmen från fullständigt magplask.
2016-10-27
Väldigt gripande och välspelat drama där Winona Ryder gör en av sina bästa roller.
peu-depeu
2011-10-09
Riktigt klyschig men ändå ganska mysig.
viktorism
2011-10-09
Riktigt dålig. Får en tvåa bara för att Winona Ryder är så söt.
labi
2011-08-28
Förutsägbar, överlastad med slisk. Får överhuvudtaget ingen sympati för Richard Geres karaktär. Det enda jag gick igång på var insikten att Twin Towers hade drygt ett år kvar att stå när filmen spelades in.
AnnieR
2009-08-01
Stämningen och känslan man får va filmen. Den här underbara mysiga höst-känslan när man kryper upp under en filt, de regnar ute och man bara njuter av allt som händer runt om kring en..
danneman84
2009-06-18
Ingen höjdare direkt, om man hade en checklista på stereotypiska scener i romantisk film är det bara att bocka av den ena efter den andra. Problemet är bara att det inte görs bra. Och manuset/storyn är direkt dåligt enligt mig. Men samtidigt finns det bra saker i filmen också vilket lyfter den till en stabil tvåa.
Moutah
2009-06-13
Orkade inte se klart skräpet. Dåliga skådespelarinsatser, manus är dritt (så mkt jag hann se på 20 minuter) och som tidigare nämnts, förutsägbar till förbannelse. Tråkigt.