2.4

Hostage

När en terrorist kapar ett flygplan, i protest mot de politiska förändringarna i hans hemland, blir en tioårig pojke tagen som gisslan. Efter att planet har landat och övriga passagerare satts i säkerhet börjar kaparen ställa konstiga krav.

Originaltitel Kilnieks
Regissör Laila Pakalnina
Manus Laila Pakalnina, Jurgis Krasons
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Branko Zavrsan, Kristaps Mednis, Jekabs Nakums, Ieva Puke, Roberts Belins

origC-J
2007-03-23
Intressant surrealistisk episodfilm med en helt oföutsägbar händelskedja. Skulle dock behövt göra mer av surrealismen som är filmens kärna, och det måste erkännas att det är svårt att se vad poängen är.
ShenLong
2007-03-22
snyggt foto. inte mer
Newt_
2006-11-26
En svag trea som film. Uppenbart finns viljan att göra en riktigt fin film, med både humor o känsla tillsammans med starkt foto, men jag undrar vad som gör att de inte lyckas. Borde nog ha satsat på en kortfilm istället men gjort den riktigt genomarbetad, eller satsat på att få in en större budget då slutresultatet inte känns riktigt färdig-genomarbetat... Eller bara tagit hjälp av en producent o regissör med erfarenhet att hjälpa dem få till den här filmen. Skulle med rätt folk i rollerna på och av duken lätt kunnat blivit en 5a.
sarra871
2006-10-20
snygg och otrloigt bra foto och klippning men jag undrar fortfarande ad som hände i slutet...
lyriclace
2006-10-18
Jag älskar hur filmen vävs ihop, det känns som ett charmigt kollage av landet. Fotot håller hög kvalitet och lyckas binda ihop berättelsen på ett minst sagt intressant sätt. Skådespeleriet kunde vara bättre och håller filmen ifrån ett högre betyg.
inter_gritty
2006-10-18
Själva historien känns väl kanske lite sådär, men sättet den är berättad på är mkt imponerande. Jag blir väldigt nyfiken på att se fler filmer av samma regissör.
oan
2006-10-18
riktigt bra scenologi, smart klippt och ett snyggt foto med härliga långa tagningar, men det faller tyvärr till viss del på skådespelarna.
hara1d
2006-10-16
Kul, bra och snygg. Att inte belöna med en fyra vore fel.
Tonti
2006-10-15
Jag tyckte den var väldigt spännande och fotot var imponerande, kan vara en fyra- svårt.
todiefor
2006-10-14
Mycket stark trea. Fotot är fantastiskt intressant. En väldigt annorlunda film.