2.3

Hostel

Två äventyrslystna unga amerikanska collegestudenter är på ryggsäcksluff genom Europa för att få lite spännande erfarenheter att ta med sig hem. De blir av några resenärer de träffar på vägen lockade att åka till det som beskrivs som ett nirvana för amerikanska ryggsäcksluffare – en speciellt vandrarhem i en avlägsen stad i Slovakien fullt med exotiska och villiga östeuropeiska kvinnor. De två vännerna anländer och finner lätt var sin fantastisk kvinna – lite för lätt... De inser snart att de är fångade i en allt mer oroväckande situation som blir mer fasansfullt för varje minut som går.

Originaltitel Hostel
Regissör Eli Roth
Manus Eli Roth
Genre Mysterium, Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson, Barbara Nedeljakova, Jana Kaderabkova, Jan Vlasak, Jennifer Lim, Keiko Seiko, Lubomír Bukový, Jana Havlickova, Rick Hoffman, Petr Janis, Takashi Miike, Paula Wild, Patrik Zigo

Skapad 2019-10-01 av agata
Hostel handlar om två amerikanska studenter som tågluffar i Europa på jakt efter kickar och historier att ta med sig hem. I Paris träffar killarna Oli, en glad islänning som bestämmer sig för a...   Läs mer »

kryttan
2019-03-18
Haha! Gorefest!
Knasiga-Lasse
2018-04-12
håller med silvertrain här.
2018-01-28
Nu har jag precis sett om den och den är faktiskt bättre än jag kom ihåg att den var så jag höjer betyget till 5 nu.
jessl0h
2017-12-28
Vilket förbannat slarv! :) Hur kunde jag se två Eli Roth? Samma skräp, men då vet jag det. Här var kanske idén intressant men det är taffligt utfört.
2017-10-21
ingen höjdare
silvertrain
2017-01-02
Jag måste bara säga att psykopaterna i Hostel-serien är verkligen bortom all hjälp och mänsklighet! Jag menar betala för att få tortera och mörda andra människor! Hallå! Det finns väl vettigare och roligare saker att göra för pengar?! Verkligen sjukt! Förstår mig inte alls på deras nöjen!
2016-10-22
Har bara sett den en enda gång och det var några år sen nu men jag tyckte den var väldigt bra då i alla fall.
Dele
2014-12-26
Någon tillstymmelse till meningsfullhet har jag svårt att hitta i Hostel. Visst finns här en del obehag, men det är mest frukten av ett unket innehåll.
2014-11-26
Detta är värdelöst. Manuset hoppar från genre till genre och har en skrattretande dialog. Skådisarna är usla och Eli Roth måste ha varit helt borta när han regisserade detta. Tarantino borde skämmas för att lånat ut sitt namn.
RickDekard
2014-11-15