3.3

Hostiles

1892 går den legendariske armékaptenen Joseph J. Blocker motvilligt med på att eskortera en döende Cheyenne-hövding och hans familj genom farligt territorium.

Originaltitel Hostiles
Regissör Scott Cooper
Manus Scott Cooper
Genre Drama, Äventyr, Western, 2010-tal
Skådespelare Christian Bale, Rosamund Pike, Rory Cochrane, Wes Studi, Adam Beach, Jesse Plemons, Jonathan Majors, Timothée Chalamet, Ben Foster, Paul Anderson, Q'orianka Kilcher, Tanaya Beatty, Xavier Horsechief, Stephen Lang, Bill Camp, Peter Mullan, Scott Wilson

Engravadlax
2020-09-03
Gediget hantverk med starka skådespelarinsatser. Ändå faller det lite väl platt pga underutvecklade karaktärer och en handling som känns aningen forcerad.
Hanness
2020-01-05
Bra western.
Afflicter
2020-01-04
En film som förstår att ta den tid den behöver för att fokusera på en man som verkligen bryr sig om sina vänner.
2019-09-15
Snygg, stabil och långsam film som håller hyfsat hela vägen. Om alla bara kramas så får vi en bättre värld. (8-/15)
HerrNenne
2019-07-21
Stark öppning. Bra skådespel. Fantastiskt vackert foto och miljöer. Långsamt tempo. Trots det hinner man inte riktigt med karaktärerna. Tiden läggs mycket på inget, tyvärr.
Norpan0
2019-04-14
Mycket sägs i tystnaden. Gillar Bale och hans karaktär: ömsint, omtänksam (macho-)man med känslor. Svåra dilemman.
abnormal
2019-03-31
Väldigt vacker film som öppnar starkt. Övertygande skådespel och intressanta karaktärer. Tråkigt att den flugit under radarn.
Djason
2019-01-29
Långsamt berättad men Christian Bale är riktigt vass och vyerna är bedårande.
Cisco
2019-01-25
Tramsig titel på en riktigt välgjord och bra västern. Även om man sett det förr är det riktigt bra och välspelat.
PeterTheW
2019-01-14
Bra hantverk, bra skådisar, men ja, det går lite på rutin och långsamt tempo.