1.7

Hot Dog

22-åriga Josefine har flyttat från Stockholm till Malmö på jakt efter ett bättre liv. På en krokiklass i Köpenhamn möter hon Elvis, en levnadsglad dansk som blir förälskad i henne. Det som börjar som ett oskyldigt one-night stand börjar till bådas förvåning växa till någonting större.

Originaltitel Hot Dog
Regissör Alexandra-Therese Keining
Manus Alexandra-Therese Keining
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Marika Lagercrantz, Johanna Sällström, Lars Bom, Björn Bengtsson, Emmanuel Limal, Karl Oscar Törnros, Marianne Mörck, Anna Jeppson, Helga Blumsch

Bonebreaker
2011-11-24
Måste skriva en gång till för att verkligen poängtera hur jävla värdelös den är. Riktig skitfilm.
Bonebreaker
2011-11-24
Håller inte med om att det enda som är bra med filmen är Johanna Sällström. Det enda som är bra med den här filmen det var att den tog slut.
agyness
2011-08-01
Det enda som är bra med den här filmen är Johanna Sällström <3 <3 <3
Ondskapt
2011-08-01
Hade blivit betydligt bättre om den gjorts mer som en "vanlig" kärlekshistoria, de pretentiösa inslagen drar ner det hela och det blir en del smått pinsamma stunder där man undrar vad regissören tänkte med. Jag gillar ändå delar av filmen, som tyder på att det finns nåt här, som tyvärr inte utvecklas nog.
Fetjocke
2010-12-19
Bitvis otroligt dåligt skådespeleri.
Elizadushkufan
2010-08-31
Helt enkelt en skitfilm. Jag tycker normalt att både Lagercrantz och Sällström är/var mycket begåvade skådespelerskor i sin klass. Men i princip varje scen så röker Johanna Sällström, filmen borde döpts till Hot Smoke istället...Handlingen hade kunnat bli mycket mer intressant med en liten mer genomtänkt manus... Helt klart egentligen inte ens värt sin 1:a...men ger den det för att Sällström & Lagercrantz medverkar!
HerrArne
2008-05-13
Scenerna mellan Marika och Johanna lyfter filmen som annars ser ut som en utdragen tv-såpa eller usel polisfilm med klyschiga stadsbilder. Försöken att integrera måleriet lyckas väl sådär.
halfaperson
2007-08-01
synd på bra skådespelerskor (johanna och marika). hade nog blivit bättre med bättre foto och manus, själva storyn är det inget fel på.
Galivan
2007-06-04
Håller helt med brunnforce. Man kan bara skratta åt dessa ettor :) Gillade den mycket. Det är en rätt så feminin känsla över filmen. Den känns lite overklig, på ett bra sätt, inget är tillgjort. Man kan ha överseende med att den stundtals är larvig, för samtidigt är den så uttrycksfull och jordnära och personlig, vilket Johanna Sällström bidrar mest till. Jättebra samspel mellan Lagercrantz och Sällström. Gillar musiken av Edda Magnason.
brunnforce
2007-05-10
det är väldigt konstigt att det inte finns NÅN mer än jag som faktiskt tycker om denna filmen på riktigt. ..antingen är det ju så att ingen förstår sej på det hela, ELLER så är det jag som inte fattar att denna filmen suger.. märkligt. jag har iaf settd en flera ggr och tycker att den ÄR bra. på riktigt. kan hålla med om att skådespelarinsatserna inte är jättebra, men det gör inget. och manuset är kanskeinte top of the line heller, men det gör inget här heller.. och sånt stör mej otroligt i vanliga fall ^^