Hot Saturday

Populära Ruth får sparken från sitt jobb på småstadsbanken då det illvilliga ryktet börjar spridas att hon tillbringat natten hos ungkarlen Romer... ett rykte som engagerar hela den lilla staden.

Originaltitel Hot Saturday
Regissör William A Seiter
Manus Josephine Lovett
Genre 30-tal, Drama
Skådespelare Nancy Carroll, Cary Grant, Randolph Scott, Edward Woods, Lilian Bond, William Collier Sr, Jane Darwell, Stanley Smith, Rita La Roy, Rose Coghlan, Oscar Apfel, Jessie Arnold, Grady Sutton

KimEkberg
2020-11-06
Häftigt drag i utelivet, och en ganska oväntad händelseutveckling på slutet.
Andravåningen
2018-02-01
Detta är pre-code! Ruth slösar inte sin tid på ånger eller skam utan botaniserar bland männen i sin omgivning. Men allra mest påtagligt Hayscodevidrig är en särskild scen, där Ruth slänger upp sin fjortonåriga syster på sängen och drar av henne ett underplagg, varpå man får se då hon själv går omkring halvklädd och byter om. Kul med alla rättfärdigt upprörda människor också, och en Cary Grant som inte är en underdog men ändå tar hem priset.
kaustiksoda
2016-12-13
Grant är värre än knark!!

2013-11-17
Förvånansvärt engagerande melodrama och en social kommentar om en ung kvinnas utsatthet och hennes väg till självständighet. Nancy Caroll är mycket bra i huvudrollen dock känns Randolph Scott alltför stel och inte bekväm i sin roll. Cary Grant kör sin vanliga playboy-stil.