2.8

Hot Shots! 2

Topper Harley har dragit sig tillbaka till ett buddistiskt kloster, hans inkompetente före detta chef jobbar vidare i Vita Huset och ett gäng med amerikaner som hålls gisslan i Mellanöstern behöver räddas! Topper är den ende som kan klara av jobbet men han är knäckt av att hans flickvän har gjort slut - tills en vacker CIA-agent får upp honom i sadeln igen.

Originaltitel Hot Shots! Part Deux
Alternativ titel Hot shots II
Regissör Jim Abrahams
Manus Jim Abrahams, Pat Proft
Genre Action, Komedi, Krig, 90-tal
Skådespelare Richard Crenna, Charlie Sheen, Miguel Ferrer, Rowan Atkinson, Lloyd Bridges, Brenda Bakke, Valeria Golino, Mitch Ryan, Michael Colyar, Ryan Stiles, David Wohl, Jerry Haleva

2018-01-23
Når inte fram till en 3:a..... snarare en stark etta, eller svag 2.. hur som helst ibland kanske man drar på munnen...
yrkeschaufföre
2016-01-05
Den var bättre förr men håller ändå ganska hög standard i spoof-genren.
JeremyClarkson
2015-07-05
Påkostad film med riktigt billiga försök till humor. Såg den enbart för Raye Hollitt och Shelley Beattie, men tji fick jag för de syntes bara i bild partiellt och i en halv sekund ungefär.
2014-10-30
En härlig uppföljare! Nu driver man med filmer som Rambo och Star Wars. Precis min humor. Lägg märke till att Charlie Sheen fick slita drygt ett halvår i gymmet för att komma i form till den här filmen.
spielmitmir
2014-09-24
Riktigt bra! Och är strået vassare än ettan tycker jag, även om båda håller hög klass. Har svårt att ge komedier av det här parodisnittet högre betyg, men den här är den bästa i sin genre tycker jag.
LTT86
2014-06-17
Jag gillade filmen ända fram till slutet. Då filmen kom med en oväntat och inte rolig vändning. Jag gillade den verkligen inte och förstörde på sätt och viss filmen för mig.
Fläskkäft
2014-03-28
Jag brukar säga att efter Hot Shots 2 så dök den såkallade spoofgenren djupt ner i skiten och blev bara irriterande. 10 år sedan jag såg den sist och den har dalat en aning även den tycker jag. Det finns några klockrena skämt/scener men det är väldigt mycket trams emellan. Denna typ av filmer brukar inte ha så lång speltid vilket är bra. Del 1 är väl aningen bättre om jag inte minns fel.
Ful_fisk
2014-03-04
Haha, helt fantastisk uppföljare! Knäcker det mesta (om inte allt) i parodiväg. Typ den fläskigaste och fetaste komedin någonsin. Ett jävla ös, tonvis med briljanta skämt och härliga scener. Fullkomligt genialiskt, det ska fan bli en femma här.
myslas
2013-12-29
Nä, jag skrattar inte särskilt mycket åt den här heller.
jingoo
2013-08-28
Shit, den här hade inte åldrats så bra. Hade satt fyra i betyg på den men nu halkar det ned till en tvåa.