2.5

Hotell Transylvanien 3: En monstersemester

Det är dags för monsterfamiljen att åka på lyxkryssning ? en chans för Drac att ta lite välbehövlig semester från att ta hand om alla andras semestrar. Till en början är det frid och fröjd för familjen då de till fullo utnyttjar allt det som skeppet har att erbjuda, från monster-volleyboll till exotiska utflykter och en möjlighet att jobba på månbrännan. Men deras drömsemester förvandlas plötsligt till en mardröm då Mavis inser att Drac fallit för den mystiska kaptenen Ericka, som dessutom ruvar på en farlig hemlighet som riskerar att utrota hela monskligheten.

Originaltitel Hotel Transylvania 3: Summer Vacation
Alternativ titel Hotel Transylvania 3: A Monster Vacation
Regissör Genndy Tartakovsky
Manus Genndy Tartakovsky, Michael McCullers
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Adam Sandler (röst), Andy Samberg (röst), Selena Gomez (röst), Kevin James (röst), Fran Drescher (röst), Steve Buscemi (röst), Molly Shannon (röst), David Spade (röst), Keegan-Michael Key (röst), Jim Gaffigan (röst), Kathryn Hahn (röst)

2020-06-29
Första filmen älskade jag. En underbart underhållande historia med massor av kul skådisar som gjorde rösterna. Den andra filmen nådde inte upp till första filmen men var fortfarande bra och underhållande. Denna gången uppskattar jag fortfarande skådespelarna som gör rösterna och det finns en hel del kul stunder. Sammanlagt är dock historien för svag även om filmen till slut landar på ett OK betyg.
sven_usling
2019-11-03
Den roligaste av de tre (tvåan är dock rätt värdelös) med en mängd fantastiskt dåliga ordvitsar och visuella skämt. Men precis som de båda tidigare så är Adam Sandler helt felcastad. Han drar ner betyget avsevärt.
myslas
2019-09-21
De två första filmerna var inte bra men ok ändå. Det här är nästan helt och hållet skräp. Det stora undantaget är hunden som är det enda roliga i hela filmen.
fridenpaden
2019-04-05
Stora förhoppningar på denna efter två riktigt bra filmer. Båtscenerna var roligare men trodde egentligen mer på just dom. Men tredje akten var ännu bättre. En otroligt överraskande trilogi. Till och med Sandler passar perfekt i rollen.
2018-12-29
Jag tror att mina extremt låga förväntningar var en styrka här, den första filmen var klart över förväntan och jättetrevlig, tvåan var klart sämre men fortfarande verkligen helt okej men ändå liten besvikelse. Den här är ännu lite sämre men då mina förväntningar var så låga blev det istället en positiv överraskning. Trevlig och småkul, men inte så mycket mer direkt. Men jag charmas och underhålls ändå mest hela filmen igenom utan att det direkt lyfter någon gång. Stabilstark tvåa, även om trean är långt borta.
HerrNenne
2018-12-18
Jag älskar den lilla korta stunden man fick höra lite Gogol Bordello. Annars är det här helt okej men ger sig inte tid att fördjupa sig i storyn så blir ganska ytligt och allt går så fort. Ordentligt daterat i slutet.
Jormungandr
2018-12-08
Va i helvete är det med den pissiga musiken i dessa filmer!
Benisakura
2018-11-06
Dags att lägga ned denna serie!
norenorama
2018-10-17
Extremt antiklimax i slutet, men annars var den trevlig.
Robodan
2018-07-29
Bättre upplägg och historia än i tvåan, men fortfarande bara OK. Ettan är mer unik.