3.3

Hotell

Erikas välordnade liv rasar samman. Hon vill bara bort och tillsammans med nyfunna vänner från sin terapigrupp bestämmer hon sig för att ta in på hotell. Här kan de ta semester från sig själva och vara precis den de vill vara.

Originaltitel Hotell
Alternativ titel Hotel
Regissör Lisa Langseth
Manus Lisa Langseth
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Alicia Vikander, David Dencik, Anna Bjelkerud, Mira Eklund, Henrik Norlén, Simon J Berger, Philip Martin (II), Johan Karlberg

Frankish
2017-12-26
Bitvis fin på ett frigörande sätt. Lite som att titta på ett gäng skådespelare göra olika teaterövningar tillsammans. Ibland hittar de en nerv, men mest är det teater. Ifrågasättande av vårt samhälles konventioner är naturligtvis intressant, att synliggöra det som ofta inte synliggörs är intressant, men jag har en känsla att filmen vill mera än vad jag hittar i min upplevelse av den. Antagligen är jag inte den bästa publiken för den här filmen.
Albion
2017-12-24
En på alla sätt skruvad film, men även om jag inte riktigt blir helt bekväm med berättelsen och inte köper den rakt av så blir det efterhand ändå ganska festligt att följa gängets eskapader och utveckling. Och jag tycker att skruvade och okonventionella berättelser många gånger ger mer till mig som tittare än en vanlig historia helt enkelt. Betyget blir en 3;a med viss mersmak
2017-10-29
Roswall
2017-05-31
Något för ojämn för ett högre betyg, dels för att den faller in i vissa mer klyschiga sätt att porträttera terapigrupper.
V70
2016-12-26
Sugigt värre.
supermancover
2016-09-09
Alicia är så extremt bra i denna. Svårt att sätta superlativ på det. Stark fyra.
Tatty
2016-08-28
Lite intressant men kan inte låta bli att bli irriterad på början av filmen då allting kändes så fel. Filmen är inte jätte dålig men inte så bra heller. Lite sådär sjuk film.
Galivan
2016-08-23
Väldigt "cringeworthy". Totalt fel på väldigt många sätt. 1-
origC-J
2016-08-17
Säreget koncept, kompetent utfört. Tar lite väl enkla och förutsägbara lösningar bitvis, men tillräckligt egensinnigt för en svag fyra. Får dock säga att Vikander inte imponerar nämnvärt, kanske för att hennes karaktär är den klart minst intressanta.
sebban89
2016-08-11
Lite samma problem som i Langseth förra film. Många bra ideer och Vikander är duktig men manuset är svagt och känns lite forcerat och onaturligt