3.3

Hotell

Erikas välordnade liv rasar samman. Hon vill bara bort och tillsammans med nyfunna vänner från sin terapigrupp bestämmer hon sig för att ta in på hotell. Här kan de ta semester från sig själva och vara precis den de vill vara.

Originaltitel Hotell
Alternativ titel Hotel
Regissör Lisa Langseth
Manus Lisa Langseth
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Alicia Vikander, David Dencik, Anna Bjelkerud, Mira Eklund, Henrik Norlén, Simon J Berger, Lisa Carlehed, Johan Jonason, Ben Kamijo, Emmeli Stjärnfeldt, Victor Trägårdh, Leif Edlund, David Fukamachi Regnfors, Sandra Stojiljkovic, Jonas Sjöqvist, Johan Friberg, Cecilia Wilhelmsson, Åsa Fång, Jill Ung, Johan Karlberg, Karin de Frumerie, Jennie Rydén, Nina Zanjani, Margita Ahlin

HerrNenne
2020-09-05
Det finns en del riktigt bra verklighetsflyktsscener här. Det finns en hel del svensk skräpfilmsstandard här. Och tyvärr finns det också ett totalt osebart klimax i filmen. Det här var en trea men kan inte ge det till en film med fem totalt osebara minuter i sig, när det är som viktigast. Inbjudan till rummet och accepterandet av inbjudan totalförstörde filmen. Kändes bara fel fel fel på alla sätt.
Arensberg
2020-08-01
alltså blir ändå positivt överraskad av att sånt här görs i sverige! så mkt ångest men alltså... svensk regi på den här nivån är man ju inte van vid!? verkligen över förväntan
2020-07-20
På något sätt känns hela denna film som en teatralisk improvisationsövning för skådespelarna. Detta gör att jag aldrig vet var jag har historien vilket skapar ett obehag. Detta kompenseras dock av hur fascinerande och fina skådespelarinsatser man får ta del av här. Återigen visar Alicia Vikander vilken fantastisk skådespelare hon är. Inte en film som jag vill se om men skådespelarna och deras insatser har lämnat bestående och positiva minnen.
Frankish
2017-12-26
Bitvis fin på ett frigörande sätt. Lite som att titta på ett gäng skådespelare göra olika teaterövningar tillsammans. Ibland hittar de en nerv, men mest är det teater. Ifrågasättande av vårt samhälles konventioner är naturligtvis intressant, att synliggöra det som ofta inte synliggörs är intressant, men jag har en känsla att filmen vill mera än vad jag hittar i min upplevelse av den. Antagligen är jag inte den bästa publiken för den här filmen.
Albion
2017-12-24
En på alla sätt skruvad film, men även om jag inte riktigt blir helt bekväm med berättelsen och inte köper den rakt av så blir det efterhand ändå ganska festligt att följa gängets eskapader och utveckling. Och jag tycker att skruvade och okonventionella berättelser många gånger ger mer till mig som tittare än en vanlig historia helt enkelt. Betyget blir en 3;a med viss mersmak
Roswall
2017-05-31
Något för ojämn för ett högre betyg, dels för att den faller in i vissa mer klyschiga sätt att porträttera terapigrupper.
V70
2016-12-26
Sugigt värre.
supermancover
2016-09-09
Alicia är så extremt bra i denna. Svårt att sätta superlativ på det. Stark fyra.
Tatty
2016-08-28
Lite intressant men kan inte låta bli att bli irriterad på början av filmen då allting kändes så fel. Filmen är inte jätte dålig men inte så bra heller. Lite sådär sjuk film.
Galivan
2016-08-23