Hotell New Hampshire

Hotell New Hampshire är den absurda historien om familjen Berrys sagolika öden och tragiska äventyr i livet och i hotellbranschen. En frodig och slösande rik historia om en kringflackande familj där motorcykelåkande björnar, kärlek, tragedier, gruppvåldtäkter, terrordåd och andra katastrofer avlöser varandra i ett rasande tempo.

Originaltitel The Hotel New Hampshire
Regissör Tony Richardson
Manus Tony Richardson
Genre Komedi, Romantik, Drama, 80-tal
Skådespelare Rob Lowe, Jodie Foster, Paul McCrane, Beau Bridges, Nastassja Kinski, Dorsey Wright, Wilford Brimley, Lisa Banes, Jennifer Dundas, Seth Green, Wallace Shawn, Matthew Modine, Amanda Plummer, Anita Morris, Robert Thomas (I), Lorena Gale, Cali Timmins

mahasarakam
2017-11-18
En lite ojämn men skön film som bjuder på både allvar, dramatik och humor. Bra spelad. Svag fyra. Glöm inte att läsa eller läsa om John Irvings roman med samma namn. Den har mer av den magi som filmen ibland saknar.
Gr3veN
2016-01-11
Incest, incest, familjefest.
Albion
2016-01-09
En film som påminner om en mustig fiskgryta som innehåller en hel del trevligheter i en sanslösa röra. Men en fiskgryta blir ändå bara en fiskgryta och når inga gourmethöjder, likadant är det med denna film. Helheten känns för konstig och suspekt. Betyget hamnar på en svag 3;a, dvs 3-
Biberkolben
2014-04-25
Hade kanske kunnat vara bra om den hade haft någon form av trovärdighet. Bror och syster-sex är dock alltid trevligt.
levelfive
2014-01-01
Riktigt bra - nästan 4a i betyg!
sirkurt
2013-04-18
Kanske att det hade kunnat bli en bra film, skådespelarna är det ingen fel på men historien och karaktärerna är en enda hopplös röra. Scen på scen staplas på varandra i all evighet utan att varken handlingen eller personerna kan utvecklas, det blir som en massa sketcher eller små episoder, det blir aldrig något lugn utan allt hetsas fram sedan har jag väldigt svårt för den naiva handlingen där folk dör och saker händer kors och tvärs utan att någon verkar bry sig.
Taandborste
2012-09-02
Nej, nej, nej! Det är något med den här filmen som får mig att vilja hoppa ut genom fönstret...
nathaliew
2012-07-28
ojämn, bra i början med sen gick det utför... läs boken istället.
Gigi1943
2012-05-21
Jag har givetvis inte ens hört talas om boken, men denna film var det hemskaste och värsta jag sett (jag orkade bara 10 minuter sen fick jag gå ut och spy ...! Hjälp vilket slöseri med tid att ens komma på tanken att se detta!!!
LillaBlåaMus
2012-05-21
Tyckte inte om slutet första gången jag såg den (för ca15 år sen) och det gjorde jag inte nu heller. Jag tror inte att det är så enkelt.