1.8

Hotet från underjorden 4

Året är 1889 och de första attackerna av de förhistoriska graboiderna äger rum.

Originaltitel Tremors 4: The Legend Begins
Regissör SS Wilson
Manus Scott Buck
Genre Komedi, Action, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Michael Gross, Billy Drago, Sara Botsford, Brent Roam, August Schellenberg, Lydia Look, J E Freeman, Sam Ly, Lo Ming

Count_Duckula
2022-11-27
Har på det hela starkast biroller i jämförelse med tvåan och trean - Billy Drago i rollen som Black Hand Kelly måste vara den bästa i hela franchisen. Kul att se Gross i en väldigt annorlunda roll, även om man naturligtvis saknar den gamle gode överlevnads-Gummer. Soundtracket är prima, CGI:n är reducerad och finalen bjuder på några av de mest spektakulära Graboid-killsen vi sett. Mycket varm rekommendation på denna. Ett måste för fansen.
myslas
2021-01-27
Lite back to basics när hotet återigen består av graboids, vilket jag gillar. Kanske den bästa uppföljaren men långt ifrån lika bra som första filmen.
Asmorod
2020-07-19
Vidhåller i stort sett samma charm som sina föregångare. Me likey!
2018-12-18
Fruktansvärd dålig film....
Dele
2017-09-10
Relativt underhållande och harmlös bagatell. Svag betygstrea.
GrandMaster_E
2016-08-22
Lite schysst med västerntemat och fortfarande litevhalvcharmigt B:igt men det slarvas en del och det känns som att de kunde knutit ihop säcken bättre med orginalfilmen.
cannibalrice
2016-03-15
HAHAHA. Nej tack.
Grillo
2013-10-27
Inte mycket bättre än trean... Problemet är att Michael Gross figur alltid varit en bifigur, och det funkar inte att lyfta upp den till en huvudroll. Han är för specialiserad för att funka som det, och i den här filmen när det ska handla om allas förfäder vet man ju också precis vilka som kommer att överleva eller inte. Oengagerande värre, och riktigt fånigt slut.
Xenox
2012-07-21
Bäst av alla uppföljare, men bara ettan är riktigt bra.
2011-07-25
En upprepning av ettan och en klar brist på ideér. Även om effekterna är bättre här än både tvåan och trean är denna alldeles för barnvänlig och slätstruken.