2.4

Hours

Nolans nyfödda dotter ligger i respirator på sjukhuset efter en komplicerad förlossning som kostade Nolans fru livet. Plötsligt slår orkanen Katrina till med full kraft, översvämmar sjukhuset och slår ut all elektricitet. Övergiven på ett evakuerat sjukhus tvingas Nolan nu att kämpa för att hålla sin nyfödda dotter vid liv.

Originaltitel Hours
Regissör Eric Heisserer
Manus Eric Heisserer
Genre Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Paul Walker, Genesis Rodriguez, Yohance Myles, Kerry Cahill, Judd Lormand, Nick Gomez (II), Renell Gibbs, Christopher Matthew Cook, Oscar Gale

dudson
2020-01-04
Segdragen film visst" Men djävligt annorlunda mot allt annat. Walker spelar bra som sörjande make. Sen att Katrina katastrofen åxå tas upp, är även det intressant"
Bullen84a
2015-06-18
Den var riktigt bra ??
petson81
2015-05-18
Lågbudget som ändå fungerar helt okej
marleey
2015-04-13
Jag gillar tanken bakom storyn som i stort utspelar sig på samma plats och helt saknar sidospår. Men tyvärr blir det lite för tråkigt. Det krävs en riktigt stark story som engagerar för att det funka med en sådan här liten story, det har tyvärr inte Hours. Sedan innehåller den allt för många ologiska saker för att man ska kunna förbise det. Paul Walker är ljummen. Den är svår roll och tyvärr lyckas han inte förmedla något vettigt. Svag 2:a.

2014-12-17
Ingen höjdare.
Djason
2014-09-23
Paul Walker som oftast brukar agera träigt är verkligen bra här och man får en känsla att varje sekund är viktig men tyvärr är filmen alldeles för seg för att riktigt engagera mig. Minus för att filmen i vissa delar är en aning ologisk. Plus till att man ibland blir lite uppjagad av att han har så kort tid på sig att fixa allt.
conbe755
2014-06-20
På ett sätt en fin film.. men å andra sidan seg, långdragen - känner mig inte engagerad på riktigt. 2a
FUR
2014-06-15
Fin på sitt viss, och jag blev genuint stressad där ett par gånger, haha.
Gigi1943
2014-06-08
Otroligt förutsägbar och inte ett dugg spännande. Onödig film, jobbig.
Wulfgang666
2014-04-21