2.3

House at the End of the Street

En mor och dotter flyttar till en ny stad, och blir grannar till huset där en ung flicka mördade sina föräldrar. När dottern blir vän med sonen som överlevde märker hon att historien är långt ifrån över?

Originaltitel House at the End of the Street
Regissör Mark Tonderai
Manus David Loucka
Genre Thriller, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Jennifer Lawrence, Elisabeth Shue, Max Thieriot, Nolan Gerard Funk, Eva Link, Gil Bellows, Allie MacDonald, Jordan Hayes, Joy Tanner, James Thomas, Craig Eldridge, Lori Alter, Krista Bridges, John Healy, Will Bowes, Olivier Surprenant, Hailee Sisera

Robkiller
2024-02-24
Halvintressant men tar sig aldrig.
Ranma
2021-03-25
Hade helt missat denna fram till nu. Riktigt välgjord, riktigt bra story med lagom delar av förutsägbarhet (men även bra tvistar), bra skådespeleri, samt även alldeles lagom skitläskigt. Mycket över förväntan! När man läser kommentarerna är det nästan som att folk inte sett samma film, men man kan ju tycka olika. Det här gick hem hos mig i alla fall. 3+/4-
LenWidleheyt
2020-06-24
Helt okej. En skräckthriller av rätt klassiskt format. Kunde lika gärna varit från 2002 som 2012. Några små plotholes och lite dumheter, men skapliga karaktärer och bra skådespel.
2019-04-25
Alltså vad är det för fel på sådana här filmer när tonåringar eller unga ska vara med. Allt killar ha den perfekta kroppen och utseenden och lyser av självsäkerhet. Sedan tjejen (oftast) ser från bra ut till supersnygg men vet själv inte om det och hon är ödmjuk är en vanlig egenskap. Sedan ska det finnas några b-personer som det gör det samma om de har utseende eller personlighet. Lägg på detta i en film med mystiska händelser, farliga situationer och du får en B-film som är fruktansvärd förutsägbar och full med stereotyper.. URK!! Som sagt var den här filmen är inte undantag från regeln..
molls
2019-01-30
Så dåligt polisarbete existerar inte.
Jamesa
2017-10-05
Funkar att kolla på, men är lite lam och förutsägbar.
Pos
2017-06-01
Bra skådespeleri och bra grundstory, dock tyvärr sämre utfört på vissa plan och jag gillar inte highschool-temat. Bra underhållning ändå och andra halvan satt jag konstant på helspänn. Definitionen av en tvåa.
fabbe86
2017-03-12
Lawrence och Shue räddar godkänt.
Bomkia
2016-12-28
Väldigt nära ettan. Tröttsam skräckfilm som känns mer som ett avsnitt av 90210, med lite mördande inlagt. 2-
2016-11-27
Hur kan den här filmen ha så lågt betyg? Det här är ju bland det bästa som gjorts på senare år!