2.8

House of Gucci

När Patrizia Reggiani, en outsider från en enkel bakgrund, gifter in sig i familjen Gucci får hennes otyglade ambition familjen att splittras. Det utlöser en hänsynslös spiral av svek, dekadens, hämnd och i slutändan - mord.

Originaltitel House of Gucci
Regissör Ridley Scott
Manus Becky Johnston, Roberto Bentivegna
Genre Drama, 2020-talet
Skådespelare Lady Gaga, Adam Driver, Al Pacino, Jeremy Irons, Jared Leto, Jack Huston, Salma Hayek, Alexia Murray, Vincent Riotta, Gaetano Bruno, Camille Cottin, Youssef Kerkour, Reeve Carney, Florence Andrews, Mehdi Nebbou, Miloud Mourad Benamara, Andrea Piedimonte Bodini, Vincenzo Tanassi

PeterTheW
2022-09-03
Lång, men aldrig tråkig även om intrigen kanske inte är överdrivet intressant. Det som lyfter filmen är alla duktiga skådisar - Jared Leto är underhållande i varenda scen även om det blir lite buskisvarning över hans karaktär. Kan vara något av det bästa Scott regisserat på flera år.
Robkiller
2022-06-12
Rätt seg och aldrig särskilt intressant.
pelikan
2022-04-03
Lady Gaga imponerade som skådespelare! Övriga var också bra, men henne hade jag inte förväntat mig det av.
BarryHero
2022-03-15
Mer underhållande än jag hade väntat mig, och filmen känns kortare än dess speltid pga de fascinerande karaktärerna och den intressanta historien. Gaga, Driver, och Pacino briljerar i sina roller, medan Jared Leto är svår att känna igen i en rollfigur som är rolig men nästan känns hämtad från en annan film. Viss kritik ska filmens otydlighet ha, den hoppar både i tid och rum utan att man riktigt ges en chans att förstå det. Plötsligt är året 1996, och man vet inte om de befinner sig i New York eller Milano eller någon annanstans. Hur som helst är det helt klart en underhållande film om ett familjeöde jag inte var bekant med sen tidigare.
WillyV
2022-01-31
Underhållande och magiskt snygg. Men tappar kraft och trovärdighet sista tredjedelen.
Ghostface
2022-01-08
Det är svårt att ta den här filmen på allvar då den skådespelarmässigt balanserar på fel sida av den inte så tunna linje som till exempel American Hustle balanserar rätt. Detta ligger i gränslandet till buskis/sketch men det är inte svårt att se dess potential. Den blir i alla fall aldrig tråkig på gott och ont.
Khimaira
2021-12-14
Jared Leto spelar över något groteskt i rollen som Paulo Gucci, men den här filmen hade faktiskt behövt ännu mer av sådana komiska excesser för att höja sig över genomsnittet.