2.3

Casa de mi Padre

Armando Álvarez har levt och arbetat på sin fars farm i Mexiko hela hans liv. Samtidigt som farmen får finansiella problem kommer Armandos yngre bror Raúl dit med sin fästmö Sonia. Det verkar som att Raúls framgångar som internationell affärsman betyder att farmen inte längre har några problem. Men när Armando faller för Sonia och Raúls affärer visar sig vara illegala, blir det hela havet stormar när de finner sig själva i ett krig mot knarkkungen La Onza.

Originaltitel Casa de mi Padre
Alternativ titel House of My Father
Regissör Matt Piedmont
Manus Andrew Steele
Genre Komedi, Western, 2010-tal
Skådespelare Will Ferrell, Molly Shannon, Gael García Bernal, Diego Luna, Pedro Armendáriz Jr, Efren Ramirez, Adrian Martinez, Nick Offerman, Alejandro Patino, Sandra Echeverría, Genesis Rodriguez, Mariann Gavelo, Manuel Urrego, Jerry Collins, Gayle Hooker

Murvel48
2017-10-29
Det fanns några poänger men mer än en stark etta blir det inte.
SalotSar
2015-02-01
Stundtals rokroligt.
2015-01-12
Jag förstår att en del sågar denna film vid fotknölarna. Detta är inte en lätttillgänglig komedi och Will Ferrell bjuder inte på sina vanliga form av "galna" komedi. Under filmens första 25 min är även jag nära att såga denna film men så kommer scenen där Armando(Ferrell) konfronterar sin bror om han faktiskt är knarklangare. Därefter uppskattar jag filmen mycket mer. Jag kan inte säga att det är bra men jag tycker filmen förtjänar godkänt. Sa jag att filmen nästan uteslutande är på spanska. 2+
LuxLisbon2
2014-09-16
Harlig underhållning om du fragar mig :)
AlbinWesley
2014-06-28
Jag vet inte alltså... Jag har väl inte sett nog av dessa spanskspråkiga såpoperor som parodieras för att förstå liksom. I mina ögon faller det därför ganska platt. Men det finns en del roliga och en del snygga scener, så viss behållning finns ändå där.
RobinsTaste
2014-01-12
Några få flabb blev det, som i den dåliga kvaliten och hur folk på film oftast flabbar åt nonsens-saker. Men överlag är den en kass rulle som ger rännskita av tristess. Hade inte ens funkat som kortfilm.
KillerPutte
2014-01-10
(rek.2) Lite roligt att uppleva Ferrell läspa spanska, men en bra film? Knappast.
dudson
2013-12-29
Små skoj och perfekt på en seg söndag! men det blir lite väl mkt höra alla snacka spanska hela tiden. men visst är det mkt man känner igen från många spagge westerns. t.e.x det fåniga garvet haa haaaa. 2+
Christofer
2013-08-30
90% konstigt och 10% roligt. Jag visste inte att mexikansk spaghetti-western var en så stor genre att man kunde göra parodi på det, men jag vet tydligen inte mycket. Några skratt här och där, men mest var det bara väldigt konstigt.
skitbad
2013-07-21
Några sköna scener räddar 2:an i en parodi som väl ändå får sägas vara roligare än genomsnittet i genren...