1.5

House on the Hill

Baserad på den sanna historien om seriemördaren Leonard Lake som under 80-talet löpte amok, kidnappade, rånade och mördade på löpande band. Ibland hela familjer på en och samma gång, och Sonia är den enda som överlevt att av Leonards mordförsök och hjälper nu mordutredare att hitta en kvinna som nyligen försvunnit in i Leonards värld. Under utredningen får Sonia återuppliva de bestialiska minnena ifrån huset hon hölls fången i när hon tvingas bevittna videoinspelningar av morden.

Originaltitel House on the Hill
Regissör Jeff Frentzen
Manus Jeff Frentzen, Nicole Marie Polec
Genre 2010-tal, Kriminalare, Skräck
Skådespelare Naidra Dawn Thomson, Shannon Leade, Stephen AF Day, Sam Leung, Kevin McCloskey, Laura Hofrichter, Brenna Catherine Briski, Crystal Nelson, Tya Adams, Olivia Parrish, Rachael Devlin, Elissa Dowling, Erin Young, Bud Watson, Jordan Bunniie

Skapad 2019-09-29 av Stygga-Vargen
Under tidigt 00-tal såg jag min första skräckfilm och det var John Carpenters klassiker Alla helgons blodiga natt från 1978 och det var då som mitt filmintresse tog fart på allvar och skräck bl...   Läs mer »

Pingstpastorn
2017-09-07
Jag är inte feminist men Leonard Lake måste ha varit en riktig spånskalle med tanke på hans kvinnosyn. Filmen är ganska bra men den hade kunnat bli avsevärt bättre.
2017-08-30
Den här filmen var en aning under förväntan men bara en aning. Filmen är lite hoppig emellanåt och stundvis är den lite dåligt filmad men annars tycker jag faktiskt att det här är en ganska bra film. Något mästerverk är det ju inte men den är klart sevärd.
TheHorrorfan
2014-09-03
Vilken dynga. Håller med om att omslaget är bättre än själva filmen.
solmannen
2014-08-26
Riktigt usel. Omslaget var bättre än filmen.
Adeoo
2014-08-22
Tyckte inte om den alls, den var bara tråkig. 2/10
2014-08-20
Tröstlöst tråkig och dåligt gjord. Blodiga scener blandas med ett dokumentärt material där den riktige Leonard Lake planerar sina dåd. En bra idé som säkert med rätt förutsättningar kunde blivit betydligt bättre. Omslaget har knappast något med denna sunkiga film att göra.