2.2

How Do You Know

När den professionella softbollspelaren Lisa plötsligt förlorar allt inleder hon en romans med baseballstjärnan och kvinnokarlen Matty. Innan det hinner bli allvar mellan dem träffar Lisa även George - en affärsman som försöker få ordning på sina problem med sin far och rättvisan. Precis när allting håller på att rasa samman så händer det oväntade...

Originaltitel How Do You Know
Regissör James L Brooks
Manus James L Brooks
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Reese Witherspoon, Paul Rudd, Owen Wilson, Jack Nicholson, Kathryn Hahn, Mark Linn-Baker, Lenny Venito, Molly Price, Ron McLarty, Shelley Conn, Domenick Lombardozzi, John Tormey, Teyonah Parris, Tony Shalhoub

Albion
2019-11-14
En ganska påfrestande film som i och för sig tar sig allt eftersom och får väl betecknas som harmlös till slut. Betyget blir en stark 2;a, dvs 2+
RunRiot
2018-01-25
Samtliga av filmens karaktärer är skitirriterande och vissa delar av storyn är lövtunna. Ändå är det en riktigt charmig film. Paul Rudd är lika mysig som vanligt, vilket räddar upp mycket av de mindre bra delarna.
2018-01-13
Det är 4,5 år sen jag såg den sist och jag kände inte igen någonting, det var först när jag loggade in här som jag förstod att jag sett den förr. Så en etta för själva filmen men jag gillar både Reese och Paul så den behåller sin tvåa
deswhip
2017-07-02
Jag tycker filmen flöt på bra, väldigt naturlig på något sätt. Humorn är av det lite mer subtila slaget, alltså inga övertydliga skämt, allt ligger i situationerna och karaktärerna. Endast sista slutminuten tyckte jag var lite krystad (för lång).
WillyV
2016-03-27
Något är det som håller ettan borta, frågan är bara vad, då det inte är mycket som är bra med filmen. Jo, en fin scen med två biroller på BB kändes äkta. Sedan är det kul att se Jack i en av de sista rollerna någonsin. Svag tvåa.
Körsbär
2015-07-25
Var tvungen att pausa upp ibland för att läsa vissa dialoger, starten på filmen gjorde mig mäkta förvirrad. Men jag tycker att skådespeleriet mellan Paul Rudd (som inte är min största favorit) och Jack Nicholson är mycket bra och trovärdigt som son och far. Denna film överraskade mig positivt, jag ser inte denna film som en i mängden, tycker den var bra förutom att vissa klishéer. Blir en svag fyra.
eodling
2014-03-17
Paul rudd gillar jag skarpt men annars lite tom och de frågor och problem som fanns blev inte lösta eller försvann bara
rutigpesto
2013-10-21
seriöst, alt känns fel med denna filmen, helt random
recencent96
2013-09-29
Hur kan dom skriva komedi på baksidan av dvd'n? Visst två, tre halvroliga skämt finns med, men det gör det ju i alla filmer.... Annars är filmen som en utdragen version av Notting Hill.
2013-05-03
Allt är rätt här, min favorit Reese, mitt mancrush: Paul Rudd och en smart kärlekshistoria! Men ändå blir det skit, räcker till en svag tvåa enbart p.g.a. favorit skådisarna.