2.6

How High

Silas och Jamal sitter och blossar på genmanipulerade växter. Denna komedi handlar om hur grabbarna tar sig in på Harvard med hjälp av en drog som gör att de ser sin döde vän som kan svaren på alla frågor i inträdesprovet. Inte helt oväntat vänder de helt uppochned på den tidigare stillsamma tillvaron vid universitetet.

Originaltitel How High
Regissör Jesse Dylan
Manus Dustin Abraham
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Method Man, Redman, Obba Babatunde, Mike Epps, Anna Maria Horsford, Fred Willard, Jeffrey Jones, Hector Elizondo, Lark Voorhies, Al Shearer, Chuck Deezy, Essence Atkins, Chris Elwood, Trieu Tran, Justin Urich, T J Thyne, Dennison Samaroo

jolinas
2019-09-29
Dåligt manus, ointressant handling, beigea skådespelarinsatser, sexistisk jargong.
deswhip
2019-06-07
Filmen är visserligen dålig men den har några roliga puffar så jag måste ge den en tvåa iallafall.
2018-03-07
Dom här sorters komedier är om inte ännu sämre än svenska komedier i samma klass...
2016-10-16
Som tonåring tyckte jag den var störtrolig. Tror dock inte jag skulle tycka lika bra om den idag.
2014-10-30
En film som har några roliga scener, men annars så är det en komedi som är precis som alla andra. Handlar om några flummare som ska klara av skolan. Jag blir så jädra trött på såna här filmer, som mest bara är larviga och korkade. 1+
morgoth
2014-09-08
Idiotisering av en annars vaken och kritisk kultur. Väldigt dum ghettofilm, IQ-nivån är så jävla låg så jag tror fan den är gjord för tidiga primater. Men kan inte neka att vissa idiotiska saker får en att skratta.
Ojhda
2013-11-21
Denna stannade jag hemma från skolan många gånger för att kolla på, inspelad på VHS! Älskar denna haha!
Raimo_1985
2012-08-12
Otroligt korkat men några riktigt roliga scener drar upp betyget till godkänt :D "NEXT!!!!" Sen var det kul att Method Man gjorde reklam för How High 2 på konserten på Göta Källare ;D
FelixLindgren
2012-04-10
method man fnissar och säger "nigguh" i två timmar. ja tack.
Musken
2011-08-02
kass i början, men tar sig absolut ju längre tiden går.