3.1

How I Live Now

En amerikansk flicka som är på semester på den engelska landsbygden med sin familj tvingas gömma sig och kämpa för sitt liv när krig bryter ut.

Originaltitel How I Live Now
Regissör Kevin Macdonald (I)
Manus Jack Thorne, Jeremy Brock, Tony Grisoni
Genre Drama, Action, Thriller, Krig, 2010-tal
Skådespelare Saoirse Ronan, Tom Holland (III), George MacKay, Harley Bird, Danny McEvoy, Anna Chancellor, Jonathan Rugman, Corey Johnson

2018-11-10
Bra och välgjord film med väldigt bra skådespelare. Kan tänka mig att se den fler gånger.
2018-03-19
Jag gillar verkligen INTE romansen! I övrig tycker jag filmen känns unik och den har en speciell drömsk atmosfär som jag verkligen uppskattar och tycker om. Svajjig trea men om jag låter mig sugas in så funkar det ändå rätt bra, trots att jag så starkt ogillar delar av den. Hade man gjort samma film fast utan romans hade den varit så mycket bättre.
92axha10
2017-11-10
Nej, inte för mig. Första och andra halvan är så olika varandra att jag blev förvirrad. Önskar hela filmen var som andra halvan. Köpte inte motivationen alls.
HerrNenne
2017-01-14
Alltså, den börjar så jävla bra. Stämningen och allt. När kriget kommer, och hur allt förändras. Som spelet This War Of Mine. Tyvärr övergår det alldeles för mycket till en tonårsroman för fjortonåriga tjejer istället för att fortsätta det tunga fokuset. Synd. Filmen som helhet är tyvärr bara en tvåa tack vare det, men belönas ändå med en trea för alla de gånger den faktiskt fångar känslan.
GinNTonic
2016-02-13
Spännande, fin och oväntat mörk film som med små medel lyckas beröra och skapa stämning. Plus för den lilla rödhåriga tjejen som spelar väldigt naturligt och bra!
ShenLong
2016-01-09
det här var bra. gillade känslan av utsatthet. hade gärna sett mer fokus på kriget, eller lite mer backstory. everything happened so quickly
Ghostface
2015-10-02
Trots att jag efterlyser en starkare bakgrundshistoria så faller filmens ton mig i smaken ordentligt särskilt inledningsvis. I kombination att med små medel göra filmen riktigt visuell så blir detta en positiv överraskning.
Chris90
2015-05-14
Oväntat bra, stämningen är tidvis mycket mer spännande och obehaglig än liknande mer flashiga högbudgetfilmer.
Novead
2014-09-09
Härlig stämning och ytterligare ett bevis för att diskreta scener som snarare förmedlar än visar ofta kan vara mycket kraftfullare än storskaliga actionscener. Ronan gör en lysande skådespelarinsats, men jag hade ibland svårt att ta hennes kärleksrelation med sin kusin på allvar. Svag fyra som kanske sänks till en trea efter att jag låtit filmen sjunka in.
CultOfZenith
2014-08-27
Atonement möter Children of Men, men det är nog oförtjänt högt beröm. Framför allt är den idylliska men ödesmättade upptakten njutningsfull att se, men även den skitiga roadtrip som följer håller måttet.