2.9

Get the Gringo

Yrkesförbrytaren Driver blir tillfångatagen av den mexikanska polisen när han försöker ta sig över gränsen i en bil full av stulna pengar och blir inlåst på det ökända El Pueblito-fängelset. Trots att han lyckats hålla sin identitet hemlig blir han uppsökt av en korrumperad tjänsteman från amerikanska ambassaden som är ute efter pengarna. Samtidigt är gänget som Driver stal pengarna ifrån honom på spåren. För att överleva i fängelset sätts hans hopp oväntat till en ung pojke och Driver gör upp en farlig plan för att de ska kunna fly tillsammans.

Originaltitel Get the Gringo
Alternativ titel How I Spent My Summer Vacation
Regissör Adrian Grunberg
Manus Mel Gibson, Adrian Grunberg, Stacy Perskie
Genre Drama, Action, 2010-tal
Skådespelare Peter Stormare, Mel Gibson, Dean Norris, Bob Gunton, Dolores Heredia, Patrick Bauchau, Peter Gerety, Jesús Ochoa, Scott Cohen, Daniel Giménez Cacho, Gerardo Taracena, Kevin Balmore

Skapad 2019-12-01 av Jules4893
”Driver” (Mel Gibson) eller det namn man aldrig får reda på, hamnar i fängelse efter en pengastöld. Han lyckas precis innan komma över till den mexikanska sidan och hamnar därför i fängelse ...   Läs mer »

Yakuza145
2021-01-03
Rolig och smart. Jag gillade den. Det var länge sedan som jag såg den, så jag minns inte allt. Bara att jag tyckte att den bra och sevärd. Så jag har skaffat den på nytt och ska se den i helgen.
deswhip
2017-06-30
Filmen har en cool, slummig trash attityd, filmad i färgstarka snygga färger, alla karaktärer är svettiga och har en moral som varierar mellan låg och lägsta möjliga låg. Jag kan tänka mig att filmkritikerpersonligheter gärna skulle såga den här filmen men jag tycker att Mel Gibson gör sin roll ganska bra. Filmen är underhållande, vilket är dess syfte tillsammans med att ge Mel G. en roll där han får va lite ball trots att håret tunnas ut och ansiktet går allt mer åt russinhållet. Obs, trots mitt raljerande gillar jag honom, han är fortfarande en hårding och kan agera kraftfullt.
92axha10
2017-02-11
Skönt att se Gibson i ledande roll igen. Han passar bra som avdankad antihjälte vilket kanske speglar honom själv lite.
OffTheGround
2016-11-06
Omtitt. God underhållning utan att hjärnan behöver ansträngas överhuvudtaget. Det enda som var riktigt uselt var Peter Stormares överspelade roll. Stark trea.
Totenkopf
2016-09-03
Kanske inte den bästa av Gibsons filmer men den gick att se och kan nog se om den också ifall det kniper.
AckeVa
2016-05-21
Bra. Mel Gibson är bra. En fyra? Ja faktiskt oväntad bra.
Hanness
2016-01-17
Sevärd men inte så mycket mer. Helt klart godkänd. Stark 2a-svag 3a.
GinNTonic
2016-01-16
Hyfsat underhållande men inte särskilt trovärdig och för mycket malplacerat våld. Det bästa i filmen är interaktionerna mellan Mels rollfigur och den lille killen.
petson81
2015-11-11
Helt okej underhållning o glo på när det inte finns något bättre
Sir_Lord
2015-11-02