2.2

How It Ends

En desperat man tillsammans med sin svärfar försöker ta sig hem till sin gravida fru efter en mystisk apokalyptisk händelse förvandlat allt till kaos.

Originaltitel How It Ends
Regissör David M Rosenthal
Manus Brooks McLaren
Genre Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Theo James, Kat Graham, Forest Whitaker, Kerry Bishé, Mark O'Brien, Eric Keenleyside, Cory Chetyrbok, Grace Dove, Nancy Sorel, Lanie McAuley, RJ Fetherstonhaugh, Josh Cruddas, Jeff Wahl, Aaron Hughes, Aidan Ritchie

HerrNenne
2020-02-07
Man tror ju ganska länge att det ska bli bra, men ingenting händer och det bara pyser tills det är slut. En spännande värld man inte får se något av.
asasae
2019-08-21
Spännande film, som höll mig nyfiken hela vägen. Och kanske man inte måste veta exakt allt för att en film ska vara tillräckligt underhållande rakt igenom.
Hanness
2019-07-29
Håller inte med om allt negativt som skrivits, tyckte den var bra. Som sagt så var det bara ett stort plus här när man inte riktigt vet vad som hände.
Johan685
2019-02-19
Att man inte vet vad som egentligen händer brukar sällan vara bra i filmer. Här var det snarare en bra sak. Det höll uppe intresset och spänningen på nåt sätt. Åsikterna verkar gå isär, men hos mig gick den hem i alla fall.
Tatty
2019-01-18
Ganska spännande film! Kändes lite typiskt att när man väl kommit närmare varann så händer det så! Mycket händelser nästan i hela filmen vilket jag uppskattade. Förstod inte riktigt vad som egentligen hädandes i filmen men annars var den spännande iaf.
Manko
2018-11-04
Katastrofen i sig är tyvärr så temalös. Det är bara allmänt oförklarat kaos (anything goes), vilket gör att det är svårt att ens bry sig och inte ens försöker de förklara vad som händer. Effekten blir, vilket kan verka konstigt i en katastroffilm, att det känns overkligt. Men inget klår hur pass snabbt vi ska tro att hela samhället faller och alla dessa människor förvandlas till psykopatiska mördare så fort elen försvinner ett par dagar. Det hade nog verkligen hjälpt om de hade haft en mera definierad katastrof så att filmskaparna själva, lite naturligare kunde rama in den här road-movien i en trovärdig kontext.
Robkiller
2018-10-13
Katastroffilm där det är oklart vad katastrofen egentligen är. Håller intresset uppe genom att inte förklara något, men förutom det rätt meningslöst.
HansMoleman
2018-09-29
Började sådär och blev bara sämre.
Jamesa
2018-09-02
Det var då märkligt vad svårt jag har för att stöta på filmer som når upp till ok. Har sett mest skräp på sistone. Inklusive denna.
santiago
2018-08-11
Bitvis väldigt bra men slutet kändes inget vidare.