How much Wood Would a Woodchuck Chuck

Dokumentär om världsmästerskapet i boskapsauktionering och en inblick i amishfolkets liv i mellanvästern.

Originaltitel How much Wood Would a Woodchuck Chuck
Regissör Werner Herzog
Genre 70-tal, Dokumentär, Kortfilm
Filmnummer 20512

Tonti
2018-03-25
Väldigt underhållande skildring av en av världens mest aparta tävlingar. Kul att observera deras skiftande stilar.
Filmgalning
2012-09-15
Vet inte vad som är mest fascinerande, att de sprutar ut ord som kulsprutor eller att någon begriper vad de faktiskt säger.
apmannen
2010-08-10
Boskaps-kecak, jo jag TACKAR jag. Jag slutar aldrig förvånas över hur Herzog vädrar sig till bra uppslag för dokumentärer som en haj vädrar blod.
Bomkia
2009-11-30
Intressant men det blir snart lite tröttsamt med uppropare efter uppropare. 3+
DanielMott
2008-07-01
Boskapsutropare är alltid kul.
vamstad
2008-05-12
Denna film är en helt avskalad beskrivning av 1976 års "världsmästerskap" i boskapsauktionering, nästan vem som helst som gått dit med en hemvideokamera hade fått samma film, ett intryck som bara förstärks av att man ser Herzog själv komma in i bilden med en ljudbom ibland. Det är som alltid ett intressant galleri av personer som passerar genom historien och filmen tar ju onekligen upp ett centralt tema i Herzogs filmskapande; människans försök att kommunicera.
foppa99
2008-03-10
man sitter o flinar filmen igenom.kul att Herzog också i Bruno S använder sig av en auktionerare när mobile-home ska avyttras.
Steinberger
2006-07-21
Amishfolket? De parkerade sina hästar i ett stall!
Hangaround
2006-01-13
Stundtals magnifik och minst sagt hypnotiserande, men aningen odynamisk för att vara bland Herzogs bättre. För att finna de andra världar alltid försöker att visa, behöver vi gå längre än vår egen bakgård.
ninja
2005-11-09
Jag håller egentligen med dig avart, men det blir lite mycket med 20 minuters kohandel.