2.5

How to Be Single

En berättelse om singlar i New York City. Alice, Robin, Lucy, Meg, Tom och David har alla gemensamt ett behov av att lära sig hur man bäst är singel i en värld där definitionen av kärlek tycks vara evigt föränderlig.

Originaltitel How to Be Single
Regissör Christian Ditter
Manus Dana Fox, Abby Kohn, Marc Silverstein
Genre 2010-tal, Komedi, Romantik
Skådespelare Dakota Johnson, Rebel Wilson, Leslie Mann, Alison Brie, Nicholas Braun, Anders Holm, Damon Wayans Jr, Jake Lacy, Jason Mantzoukas, Colin Jost, Mickey Gooch Jr, Sarah Ramos, Zani Jones Mbayise, Vanessa Rubio

Albion
2018-12-18
Plockar man bort, eller åtminstone tonar ner/klipper bort en hel del av Rebel Wilsons tramsiga karaktär så blir det här mycket bättre. Ska jag försöka bortse från tramseriet så får jag ihop till en hyfsad historia och i botten finns ett beteende värt att utforska. Jag plitar dit en stark 2;a i betyg, dvs 2+
StureStenhög
2018-01-15
Åtminstone bättre än vad sådana här filmer i allmänhet brukar vara. Den har sina roliga stunder, persongalleriet är helt okej, lägstanivån ligger på en nivå som iaf är acceptabel, och den är ovanligt oförutsägbar för att vara den här genren. Men mest är det här ändå bara gammal skåpmat, och huvuddelen av skämten faller trots allt ganska platt
HerrNenne
2017-12-30
Saknar lite tillfredsställande karaktärsutveckling och djupare porträtt. Men det är rätt kul för stunden.
Robkiller
2017-11-05
Helt meningslös
simpa
2017-06-30
Lite kul, ibland tom lite smådjup. Håller!
HansMoleman
2017-05-28
Lite smårolig på sina ställen.
HansMoleman
2017-05-28
Lite smårolig på sina ställen.
Zipper
2017-04-29
Hoppandet i handlingen gör att man aldrig får se någon karaktärsutveckling. Smårolig på sina ställen.
ancientlove
2017-04-11
Hade helt klart varit bättre om de bytt ut Dakota Johnson mot någon som har någon form av utstrålning. Hon påminner dessvärre lite om Kristen Stewart...
wasteoftime
2017-03-29
Det börjar ganska exakt som man kan förvänta sig av en film som har den här titeln, sedan, rasar det ytterligare lite ett tag, för att skärpa sig lite, för att tappa. Och så håller den på. Aldrig på någon speciellt hög nivå, och när det är som sämst är det riktigt dåligt. Men det finns ljuspunkter, om än få, vilket räddar det från att rasa ihop totalt. 7,5 på SH-skalan.