2.7

Lost River

En tvåbarnsmamma sveps in i en mörk och makaber fantasivärld när tonårssonen upptäcker en hemlig väg till en undervattensstad.

Originaltitel Lost River
Regissör Ryan Gosling
Manus Ryan Gosling
Genre Fantasy, Mysterium, Drama, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Christina Hendricks, Iain De Caestecker, Saoirse Ronan, Matt Smith (I), Ben Mendelsohn, Eva Mendes, Reda Kateb, Barbara Steele, Landyn Stewart, Rob Zabrecky, Shannon Plumb, Torrey Wigfield, Misty Robinette, Holly Schlegel, Thomas McDonald, Larry Mongo

karlmats
2019-07-10
Kul att se att Gosling har en del svärta i sig, han har väl genom sina skådespelarval visat att han gärna går lite utanför mittfåran och han är en av mina favoritskådisar ändå. Hans första alster bakom kameran och bakom pennan blir lite rörigt men det är ju en ganska surrealistisk värld han bygger upp ändå. Det känns väldigt inspirerat av Winding Refn och Lynch, det är en hel del neon och det är konstiga filurer som är ganska obehagliga. Samtidigt är det nåt som saknas och jag blir inte så fast i den här världen som jag skulle vilja bli. Christina Hendricks är ju alltid underhållande och Ben Mendelsohn är bra som slemmig bankdirektör men det räcker ändå inte. Jag landar nog i slutsatsen att jag vill gilla det här mer än jag gör men att jag ändå har hopp om att Gosling ska vässa sin talang och göra något bättre nästa försök. Debuten stannar på en stark 2a.
KyLLo
2018-07-17
Billig, amatörmässig och oskarpt foto. Osammanhängande och öser på med färger utan något syfte eller estetisk tanke.
2017-10-28
Spidde
2017-08-08
Oväntad och imponerad regidebut av Gosling. Lite seg och ofokuserad emellanåt kanske, men överlag snygg och spännande med många märkliga inslag och huvudpersoner man faktiskt känner med. Stark trea.
Boondock_saint
2017-03-08
Fy fan vad obehaglig. Gillar den. Trodde inte Ryan Gosling hade det här i sig.
lekke
2016-11-18
Oh lordy lordy vilken dålig film. Väldigt Lynchsk, fast utan någon som helst riktning och mål. En film som handlar om absolut ingenting.
2016-11-05
Snygg film med många bra sekvenser. Dock tycks Gosling förlita sig helt på färger och miljöer och på en historia som ska upplevas originell, men det blir en hel del vattentrampande. Helt okej rulle. (7+/15)
FamousAnton
2016-07-28
Förvånande bra
Asmorod
2016-06-10
Vansinnigt snygg!
Zok
2016-04-13
Man får gärna kalla detta "pretto" om man vill. Men för mig är film en upplevelse. Något som levereras här. Gosling gör ett bra jobb att skapa rätt stämning. Den är snygg, stämningsfull och sitter kvar efter slutexterna.