3.2

Baadassssss!

Filmen är dels en dokumentär, dels en hyllning till regissörens fars film från 1971: "Sweet Sweetback's Baadasssss Song".

Originaltitel How to Get the Man's Foot Outta Your Ass
Alternativ titel Gettin' the Man's Foot Outta Your Baadasssss!, Badass, Baadasssss!
Regissör Mario Van Peebles
Manus Mario Van Peebles
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Nia Long, Mario Van Peebles, Ossie Davis, T K Carter, Paul Rodriguez, David Alan Grier, Saul Rubinek, Joy Bryant, Vincent Schiavelli, Terry Crews

Brouhaha
2015-01-11
Gripande film om en svart man som ville göra porrfilm. Om det inte är lockande nog medverkar även Terry Crews, iförd afroperuk. Att se den är ett måste.
MaxMackan
2013-01-31
Så jävla nice rulle om en viktig rulle som jag aldrig ens hört talas om. Engagerande och underhållande!
Molestaire
2011-07-27
Annorlunda och underhållande, men det dokumentära kommer lite väl i skymundan. Kunde definitivt vävts in bättre i historien.
Dele
2010-10-27
Varm, underhållande och vettig.
Hypostas
2010-01-12
Grym rulle, som är både rolig, snygg och gripande. Fascinerande berättelse och ett måste för alla filmnördar.
jonbo
2008-03-27
Fascinerande och intressant, gjord med en avslappnad känsla men också en genuin beundran över originalfilmen. Bevisar också Mario Van Peebles faktiska talang.
mystepho
2006-10-16
Godkänd även om de schablade bort det viktiga ett par gånger. Kunde blivit bra mycket bättre om den gjorts annorlunda...
Lawton
2006-03-20
Bra och rätt underhållande. Men man blev tyvärr inte särskilt involverad i Van Peebles ekonomiska problem, eftersom det inte koncentrerades på något viktigt. Det fanns olika problem hela tiden och filmen förbisåg alla utan att lägga särskilt stor vikt på någon av dom. Men annars var den rätt cool och huvudkaraktären utstrålade verkligen black power!
Kirikou
2006-02-26
Knäckande!
DonActive
2006-01-21
Hade höga förväntningar på denna film, nådde inte ända fram. Men ändå helt klart godkänd.