3.2

How to Kill Your Neighbor's Dog

Peter McGowan är blyg, kedjerökande, sömnlös pjäsförfattare i Los Angeles med en rad succéer på meritlistan, innan sina senaste tio års misslyckanden. Och allt blir bara värre; hans svärmor börjar bli senil, en främling i hans kvarter utger sig för att vara honom, hans granne har en ny hund som skäller hela nätterna och hans fru vill ha barn samtidigt som han själv blivit impotent. Han arbetar med en ny pjäs när en ensamstående kvinna med en 8-årig dotter flyttar in i huset bredvid. Peters fru bjuder genast in flickan till deras hem. Kanske kan hon få Peter att längta till ett eget? Kanske kan hon till och med hjälpa honom att få igång dialogen i sin pjäs? Och kanske hon rent av har en lösning på problemet med grannens hund..?

Originaltitel How to Kill Your Neighbor's Dog
Regissör Michael Kalesniko
Manus Michael Kalesniko
Genre Drama, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Lynn Redgrave, Kenneth Branagh, Peter Riegert, Robin Wright, Peri Gilpin, Johnathon Schaech, Jared Harris, Suzi Hofrichter, David Krumholtz, Kaitlin Hopkins, Suzy Joachim, Lucinda Jenney, Tamala Jones

KyLLo
2017-03-22
Lite seg. Det originella är bäst. Trea.
martenga
2012-09-03
Över lag en ganska sevärd och intressant film, men det finns partier där dialogen på något sätt "skär sig" med skådespelet. Repliker som skulle passat bra i en Woody Allen- film förekommer i den här filmen, men ibland hastas dessa iväg lite otajmade eller funkar bara inte. Gränsar till en fyra.
antikropp
2007-08-03
trodde att den skulle vara riktigt dålig, kostade en 10 att hyra så jag kände att det kunde jag offra. fick mig dock en positiv överraskning. manuset haltar lite ibland. vissa stunder blir dialogen FÖR mycket. en feel good-film.
Aunty
2006-04-08
Nja, gillar den inte alls. Väldigt seg film. Bra titel dock.
Alandria
2006-01-26
Älskar den, kan bara säga att Branagh.. Han är kung
pouppée
2005-11-16
bra, men jag tycker att den hade vunnit på att att inte bli så feelgood. de riktigt sentimentala scenerna hade jag klarat mig utan.
Wridmuld
2005-06-10
Branagh är en mycket bra skådis. Manuset är också mycket bra i den här.
Bear
2005-05-15
Skön film med lagom skruvat manus. Stort plus för kanske filmhistoriens kortaste slagsmål ;-)
HippiePatrik
2005-02-16
Plus för den smarta och söta ungen men hade förväntat mig att en film med en titel som "How To Kill Your Neighbors Dog" hade vart lite intressantare..
cadja
2004-11-22
Myspysig. En riktig feel-good film. Lite underskattad. Men en varning; när man sett den X antal gånger börjar man se hur lösa scenerna är...