3.2

How to Survive a Plague

Om två lagförbund som ändrade AIDS-smittade personer från att vara dödsdömda till att vara personer med en hanterbar sjukdom.

Originaltitel How to Survive a Plague
Regissör David France
Manus David France
Genre 2010-tal, Dokumentär

Bomkia
2017-05-30
Den här perioden av AIDS-aktivism har alltid intresserat mig och detta belyser väl den amerikanska kampen kring det. 4-

2013-11-24
Håller med hestret; "Gillar heller inte att AIDS behandlas som en historisk passage när det fortfarande är ett stort problem.".
AlbinWesley
2013-11-16
Förstås viktigt ämne som gör filmen intressant och konstant relevant, men formmässigt är det är rätt så oinspirerad dokumentär, om än välberättad.
hestret
2013-02-22
Filmen vinner ju självklart på att den behandlar ett viktigt och intressant ämne. Dock är det en högst ordinär dokumentär med rätt dålig pacing. Gillar heller inte att AIDS behandlas som en historisk passage när det fortfarande är ett stort problem. Svag trea.
The_EyE
2013-01-18
Intressant ämne, spännande presenterat. Välklippt och väl producerat. Kanske inte direkt några mörka hemligheter som förs till ytan i den här dokumentären men ibland så behövs inte det. Filmen finns tillgänglig att hyra för en tjuga på amerikanska iTunes för er som har svårt att hitta en visning i Sverige.