2.4

Huadu Chronicles: The Blade of the Rose

Härskarinnan regeringstid hotas av en profetia som säger att en pojke kommer växa fram och bli kung, och återföra världen till en mer jämnlik plats. Char, en oansenlig pojke, föds för att bli härskare. Han och hans adopterade bror, Leaf, uppträder i en föreställning som deras adoptivfar, Blackwood, håller i. Tack vare deras vän, Lao, så får bröderna en sten med en karta inristad på den. De ger sig iväg på ett äventyr efter skatten som kartan visar vägen till. Två underbara med ändå dödliga kvinnliga krigare, Blue och Spring, ansluter sig till dem och deras resa. Det unga paret möter all världens olika utmaningar tills dagen de möter General Lone, en mästare med svärdet som ska störta regimen som de lever i. Men för att göra det måste han besegra Lord of Armour.

Originaltitel Hua du da zhan
Alternativ titel Twins Effect 2, Chin gei bin 2: Fa dou daai jin
Regissör Patrick Leung, Corey Yuen
Manus Chan Kin-chung, Lam Suet, Roy Szeto, Peter Tsi, Michelle Tsui
Genre Äventyr, Action, Fantasy, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Jackie Chan, Donnie Yen, Daniel Wu, Charlene Choi, Tony Leung Ka-fai, Edison Chen, Gillian Chung, Jaycee Chan

100tonvalspäck
2012-03-14
Yen vs Chan var iofs lite coolt men som resten av fighterna förstörs den av kassa effekter. Usel buskishumor och nästan lika tråkig som ettan.
FabianBom
2010-11-09
bästa i filmen är action scenerna med jackie och donnie, samt roligt se vad jackies son går för
Jejjah
2007-09-20
jag gillar faktist denna men effekterna var inte så bra och jag håller med om att den inte borde heta twins effect...
johanullen
2006-05-09
Den har ju faktiskt det som ger den namnet gemensamt med första filmen, den bygger på att det är popgruppen twins som utgör huvudrollerna. Men visst, förrutom det finns det ingenting. Cool fight med Jackie Chan!
yidaki
2005-11-25
mycket sämre än första, den borde faktiskt inte få kallas för twins effect då den har ingenting gemensamt med första filmen. men att se donnie yen spöa jackie chan känns ändå som att det bygger upp hela filmen. relativt sevärd, om ändå bara för en scen.
Earthbind
2005-02-24
Minst lika störd som sin föregångare, dock fortfarande underhållande. Med namn som Corey Yuen, Donnie Yen och Ringo Lam tycker man att det borde blivit något bättre än så här. Donnie Yens actionkoreografi höjer och Donnie vs. Jackie-scenen var klart trevlig (även om en helt onödig CGI-effekt nästan sabbade allt).