2.9

Huckleberry Finns äventyr

Två udda vänner - den förrymda slaven Jim och Huckleberry Finn söker friheten tillsammans. På den vilda resan nerför den mäktiga floden Mississippi stöter de på det ena oförglömliga äventyret efter det andra. Baserad på Mark Twains roman.

Originaltitel Adventures of Huck Finn
Regissör Stephen Sommers
Manus Stephen Sommers
Genre Familjefilm, Äventyr, Drama, 90-tal
Skådespelare Ron Perlman, Elijah Wood, Jason Robards, Robbie Coltrane, Courtney B Vance, Dana Ivey, Anne Heche, James Gammon, Paxton Whitehead, Tom Aldredge, Laura Bell Bundy, Curtis Armstrong, Frances Conroy

Tatty
2018-02-24
Bra film och fin vänskap! Elijah Wood är så söt och gullig som liten!
2018-01-20
Helt ok film....
wasteoftime
2018-01-13
Det här var klart bättre än vad jag faktiskt hade väntat mig. Även om en del saker (iaf som jag minns det) skiljer sig (inte minst slutet?) så fångar den ganska bra känslan. Och jag kan tänka mig att som barnfilm är den nog utmärkt. Dock är jag ju inget barn (säger dom?). Det når nära en tvåa, men inte hela vägen, inte minst för att det känns lite för hoppigt. Den springer liksom igenom storyn lite för snabbt för min smak. Det får tilläggas att Elijah Wood inte alls var så jobbig som jag hade förväntat mig, med tanke på att han blev en rätt dålig skådis när han blivit äldre, han funkar för det mesta riktigt bra som Huck Finn. 0,0 på SH-skalan.
mahasarakam
2017-11-04
Underhållande disneyversion av Mark Twains klassiker. Klart sevärd, en stark trea, men boken boken är bättre.
LTT86
2014-11-16
En bra film, men är jag den enda som märker att slutet i filmen är helt och hållet annorlunda från hur boken slutade?
2014-11-12
Denna filmen såg jag första gången på en s.k. skolbio med mina elever och ska man se filmer som denna som vuxen så ska man se den med barn. Deras inlevelse smittar lätt av sig. En underbar äventyrsfilm i sann Disneyanda. Fantastiska miljöer och en härlig tidsanda rakt igenom hela filmen. Elijah Wood visade redan då att han hade stor potential. 3+
kungkalas
2011-09-05
En sån där jag glömt att jag sett. Tror jag har den nånstans på köp-VHS.
Killamangiro
2010-11-09
dom har ju missat hela slutet i boken.. :S
setterwall
2010-07-02
Nostalgibetyg.
Fermis
2010-06-18
älskar verkligen den här filmen