2.8

Huka dig Rooster, nu laddar hon om

Sheriffen Rooster J. Cogburn hjälper predikantens dotter Eula Goodnight att söka efter faderns mördare, samtidigt som han jagar ett gäng som stulit en vagn med sprängämnen.

Originaltitel Rooster Cogburn
Alternativ titel Rooster Cogburn... and the Lady
Regissör Stuart Millar
Manus Martha Hyer
Genre Komedi, Western, 70-tal
Skådespelare John Wayne, Katharine Hepburn, Anthony Zerbe, Richard Jordan, John McIntire, Paul Koslo, Jack Colvin, Strother Martin

92axha10
2015-10-18
Jag älskar gamla westerns och Wayne och Hepburn har bra kemi och deras dialoger fick mig att le mer än en gång. Inget speciellt i form av handling eller utförande. Allt är stabilt för underhållningens skull.
Zebulonm
2015-08-12
Rätt skön western....
Norpan0
2015-03-29
Klarade sig precis över 4-strecket. Härlig humor mellan gamlingarna. En del oväntade vändningar. Några luckor...
Zipper
2015-03-25
Som western tämligen ordinär, men samspelet mellan Hepburn och Wayne gör den underhållande.
KyLLo
2015-03-25
En besvikelse. Manuset är inte i närheten av True Grit.
dudson
2013-08-22
Som se ett gammalt gifft par tjaffsa.. altsså Wayne och Hepurn passar perfekt med varandra. för så mkt action & pang pang western är det inte utan det lunkar på i skön takt med 2 gråhåriga veteraner. 2+
emmabo
2012-03-17
Jag förväntade mig verkligen inte att gilla den här filmen så mycket som jag gjorde, även om det bådade gott med både Wayne och Hepburn, vilka även är den största behållningen av filmen. Bägge håller stilen, och Wayne är möjligtvis ännu bättre som gammal försupen cowboy än i sina tidigare dagar.
thefox
2010-05-30
Jag hade hyfsat låga förväntningar på den här, vilket var bra.
StureStenhög
2009-12-28
Faktiskt lite bättre än första filmen. John Wayne är bra och hans karaktär är skön och inte helt politiskt korrekt. Sånt uppskattas alltid. Men mest funkar filmen för att Wayne och Hepburn har en väldigt bra kemi tillsammans. De har också fått en del kul dialog att leverera. Annars är det mesta trots allt sig likt för den här typen av film. Skurkarna är ju dessutom ganska bleka och den där indianen var ju inte den bästa skådis jag har sett. Den svenska titeln är ju verkligen överbedrövlig också. Men trevlig underhållning ger en stabil trea
mammene
2009-12-26
En frisk, rolig och befriande western. Här skämtas det om det mesta utan att det behöver kallas för sexism eller rasism, det är gjort med glimten i ögat hela tiden och John Wayne är verkligen i sitt esse.