3.4

Hukkle

I en by sätter sig en gammal man med hicka på en bänk; runt omkring honom utspelar sig en vanlig dag. Dock anar man att ett mystiskt mord gäckar den lokala polisen. Filmen innehåller ingen dialog utan förlitar sig på åskådarens förmåga att uppfatta detaljerna som gör livet så märkvärdigt.

Originaltitel Hukkle
Regissör György Pálfi
Manus György Pálfi
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Ferenc Bandi, Attila Kaszás, Ági Margittay, Ferenc Nagy, Jánosné Nagy, Eszter Ónodi, Józsefné Rácz, József Farkas

#54
2015-08-17
Mycket fascinerande.
NektarN
2013-05-13
Väldigt unik film. utmärkt ljud som komplement till de annars väldigt fint filmade scenerna. Både vacker och obehaglig på samma gång.
(finnsinte)
2013-01-07
Den här var grym. Intressant och underhållande rakt igenom, berättad med värme och med ständigt oväntade kameravinklar och närbilder som får vardagliga ting att ibland se nästan abstrakta ut. Enda klagomålet är den horribla datoranimationen som dyker upp ibland (röntgengrejen var dock rätt... inte snygg, men ett intressant grepp).
JimCarrey
2012-12-07
Det är någonting obehagligt med en gammal man som glatt stämmer in i naturens olidliga gång i den här filmen. Leva, dö, leva, dö. Den enda som öppet verkar bekymrad över förloppet är polismannen. Den obehaglige gamle mannen sjunger dess lov. Grymtar glatt åt grisen och åt allt annat olidligt liv som bara slutar på samma sätt
Bödeln
2012-11-24
Trodde den skulle vara intressant i kraft av att den inte hade någon dialog men ändå verkar få höga betyg. Jag hade fel.
Adragoor
2012-06-13
Snyggt filmad, men det är också allt.
foppa99
2011-08-31
originell, snygg , finurlig o jag e ett stort fan av natur- djur- o när-bilder: o i denna får man plenty av den varan.
HerrArne
2009-04-30
Helskön upplevelse för alla sinnen.
solon
2008-07-13
Genialisk. Måste ses.
arvidsollenby
2006-11-29
En fantastisk film kort och gott!