2.6

Redemption

En hemlös man på Londons gator är efterlyst för krigsbrott han gjorde sig skyldig till i Afghanistan. När en möjlighet att låna en annan mans identitet dyker upp tar han den, och blir till en hämnande ängel i processen.

Originaltitel Hummingbird
Regissör Steven Knight
Manus Steven Knight
Genre Thriller, Action, Drama, 2010-tal
Skådespelare Jason Statham, Agata Buzek, Benedict Wong, Vicky McClure, Ger Ryan, Siobhan Hewlett, Youssef Kerkour, Anthony Morris, Victoria Bewick, Christian Brassington, Danny Webb, Michelle Lee (I), Lui Sang, Bruce Wang
Filmnummer 102035

dudson
2019-11-14
Embarmligt träig & tråkig. Nunn- konceptet plus Statham går fett bort. Sen är storyn hel virrig å förrvirad. Helt klart en av Jasons sämsta..1+
PeterTheW
2017-09-08
Underhållande nog men hade lätt kunnat göras mkt starkare o bättre.
haajen
2017-08-02
Filmen försöker tillföra lite djup i en typisk Statham-rulle, det lyckas inte riktigt. Storyn är banal och det blir mest tråkigt. Någon enstaka scen sticker ut och gör det hela uthärdligt.
WillyV
2017-08-01
Överraskande bra, dvs en svag trea.
precious_death
2016-09-21
Inget mästerverk, men lätt en av Stathams bästa!
92axha10
2016-09-11
Jag visste att Statham kunde skådespela. Han är riktigt bra i den här och spelar faktiskt en person som är intressant att följa.
Murvel48
2016-04-18
Överraskande bra! Kanske Stathams bästa.
2016-02-13
Lättuggad och ganska dum Statham-rulle full av testosteron. En hel del våld men inte så mycket mer action än så, vilket är till filmens fördel. (7-/15)
Körsbär
2016-01-16
Gick långt över mina förväntingar denna film.
amotherscrime
2015-01-20
Som misstänkt, mycket bättre än väntat (ha!). Statham förvånar en även om storyn hade ganska stora logiska luckor här och var som jag störde mig på. Blev även lite sne av Agata Buzek's awkward skådespel. Dock kan det ha varit meningen. Mycket stark trea dock!