2.4

Hundarna i Riga

En livflotte med två mördade män flyter iland på en strand i Skåne. Kropparna identifieras med hjälp av polisen i Lettland. En av poliserna från Lettland kommer till Sverige för att hjälpa till. Men när han kommer hem blir han mördad. Kurt Wallander åker till Riga . . .

Originaltitel Hundarna i Riga
Regissör Per Berglund
Manus Lars Björkman
Genre Thriller, 90-tal
Skådespelare Stellan Skarsgård, Björn Kjellman, Rolf Lassgård, Ernst Günther, Charlotte Sieling, Carina Lidbom, Monica Stenbeck, Benny Poulsen, Paul Butkevich, Juris Kaminskis, Peteris Liepins, Leonîds Grabovskis, Cecilia Zwick-Nash, Tove Granditsky, Gunnel Nilsson

andmoreagain
2019-06-01
Alla brister till trots tycker jag att den är värd en svag trea pga Ernst Günther.
2017-10-26
Galivan
2016-08-23
Följer Lassgård hela tiden, utan pararellklipp. Skön gråmulen feeling, gillar att det utspeas på vintern. Bra akustisk musik.
mammene
2016-07-26
En viss charm har det onekligen, det känns lite taffligt och det är väl det som är charmen kanske.
Jamesa
2016-05-11
Det här är riktigt dåligt. Kommer aldrig att se denna igen, kommer inte att klara mig igenom en gång till.
picklessmulan
2014-12-12
Ingen av de bästa Wallander filmerna. Ett segt manus som aldrig blir riktigt intressant. Alldeles för många lösa detaljer. Även ett dåligt slut i mitt tycke. Lassgård och Kjellman gör ett bra arbete dock.
2014-11-09
Tråkig och seg film som man gäspar sej igenom. Jag tycker att Wallander-serien men Lassgård genomgående håller ganska god klass men denna film håller ej måttet.
2014-02-28
Puttrar på i lagom Wallander-tempo. (6/15)
ClintanTheKing
2013-04-18
Lite sämre än föregångaren. Men jag gillar att det är mer thriller och fart här. Lassgård, Kjellman, Skarsgård - sevärda. + för shootouten i slutet.
Hengman
2013-01-28
Kul att de pratar skånska. I övrigt inte särskilt kul historia..