3.3

Hunden som log

Handlar om några stökiga ungdomar och deras hund. En dag förstår de att hunden är döende och de gör sitt bästa för att den ska få ha så roligt som möjligt innan den dör..

Originaltitel Hunden som log
Regissör Rumle Hammerich
Manus Ulf Stark
Genre Drama, Familjefilm, 80-tal
Skådespelare Alexander Skarsgård, Jonathan Abraham, Jimmy Millberg, Jimmy Almström, Helena Österlund, Rino Brezina, Yvonne Schaloske, Ewa Carlsson, Per Eggers, Ulla Skoog, Björn Granath, Marie Öhrn

2017-09-15
Så fin film och hunden King spelade jättebra!!!
AlbertSpica
2015-01-31
Fin liten film. Kul att att se vart "Peggys Sång" härstämmar ifrån då man sett/hört den 300 gånger i "Sunes Sommar".
Teolinda
2014-11-08
Okej, alla är inte världens bästa skådespelare. Men det är så himla, himla fint. Kärleken och döden.
AlbinWesley
2014-07-17
Jag tycker om Ulf Stark och jag tycker om att jag liksom kan se filmens dialog utskriven i bokform för att den känns så väldigt Ulf Starkig. Sen att regin och skådespelet är halvdant har man lätt överseende med, jag gillar det man försöker göra.
RunRiot
2013-12-30
Vet inte riktigt vad de ville säga med den här, om det nu fanns någon tanke bakom alls. Den var mysig att se på för stunden, men efteråt undrade jag varför jag såg klart hela egentligen.
ses11
2013-07-05
Fint episkt berättande, men den stinker av 80-tal och rutten sexism (vilket det mesta jag sett och läst av Ulf Stark är). Rätt töntig och forcerat karaktärsgalleri, där hatthipsters och småjocks hänger tätt ihop.
Mikka
2012-02-07
Några sköna kommentarer, annars inte så mycket att ha. "Men det är väl klart han ska få ha sin jycke med sig, det är ju en blindhund! -Sorry, jag såg inte. -Det gör inget, det gör inte jag heller!" :-)
Goham
2010-08-07
Det var ett tag sen....
ouimadame
2010-03-10
fantastisk ungdomsfilm!! så härlig musik o charmiga skådespelarinsatser. peggys sång äger!
Mr.Crouch
2010-02-11
Vet inte om man ska betygsätta den som man kommer ihåg den när man var liten eller som när jag såg om den nyligen. Får väl mötas halvvägs. Riktig klassiker i vår familj. Grym låt som Peggy sjunger också, brukar gå o nynna den ibland.