3.4

Hundhotellet

Hundhotellet handlar om hunden Sture och hans kompis Picasso som åker på semester mitt i rötmånaden. De ämnar sig till Paris men hamnar på ett hotell i näheten av Dartmoors hedar. Där träffar de den trevliga Miss Mops, den mystiska Herr Dunkelspel och den nervöse hotellvärden. Hemlighetsfulla krafter driver sitt spel i trakten och semestern blir ett äventyr.

Originaltitel Hundhotellet
Regissör Per Åhlin
Manus Per Åhlin, Hans Åke Gabrielsson
Genre Familjefilm, Animerad, Komedi, Mysterium, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Stig Grybe (röst), Peter Harryson (röst), Hans Alfredson (röst), Björn Kjellman (röst), Jan Mybrand (röst), Tomas von Brömssen (röst), Margreth Weivers (röst), Johan Rabaeus (röst), Johan Ulvesson (röst), Rolf Skoglund (röst)

RadioSaga
2016-11-24
Kan tyvärr inte på rak arm komma ihåg exakt hur filmen gick men minns mycket väl att det var en film uppskattad av hela familjen.
foppa99
2015-03-16
originell
Raimo_1985
2015-02-23
Jag gillar nästan allt i denna härliga film. Kul att se nåt tecknat jag verkligen gillar.
Gigi1943
2014-10-05
Trevlig.
Lillaprinsen
2013-10-07
Det är bra att den inte är så moraliserande, men kvaliteterna är ganska isolerade från helhetskänslan. Det är lite för tramsigt och inte tillräckligt mystiskt. Snyggare upplägg än utgång. Utöver Sture och miss Mops känns det som om de initial lysande karaktärerna lite för snabbt blir tröttsamma.
Tonti
2013-10-07
De inledande tjugo minutrarna eller så är helt fantastiska och Hasse A. är lysande som Sture med sina inre monologer. Hotellmiljön är fint etablerad men handlingen får ta över lite för mycket mot slutet. Men riktigt trevligt är det.

2013-08-30
Gillar de tidigare filmerna skarpt men här känns det som att storyn sviker lite. Finns liksom inget riktigt att fästa sig vid, karaktärer eller storymässigt.
OdanUrr
2012-12-07
Jag utmanar alla på denna sida att hitta en mysigare och charmigare film än denna. Jazzen, karaktärerna och animationen lever i en perfekt kombo och röstskådespelarna känns naturliga och väl valda. Per Åhlins grädde på moset för folk som älskar animation.
Xenox
2012-08-05
Småbarn kanske tycker om den.
Gröne_Orm
2012-04-01
Trevlig liten film som är ganska finurligt berättad. Men jag håller inte med Mareld om att den är mer gangsta än Ralph Bakshi.