2.5

Hundraettåringen som smet från notan och försvann

Filmen handlar om hundraettåringen Allan Karlsson och hans vänner som nu är rastlösa på Bali efter ett år i lyx. Men när Allan bjuder på den oförglömligt goda läsken Folksoda så blir det fart igen. Inte bara på Allan och sällskapet, men även på hämndlystna gangsters, ryska bekanta från förr och amerikanska CIA.

Originaltitel Hundraettåringen som smet från notan och försvann
Alternativ titel The 101-Year-Old Man Who Skipped Out on the Bill and Disappeared101-åringen
Regissör Felix Herngren, Måns Herngren
Manus Felix Herngren, Hans Ingemansson
Genre Komedi, Kriminalare, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Robert Gustafsson, Iwar Wiklander, David Wiberg, Shima Niavarani, Jens Hultén, Svetlana Rodina Ljungkvist, Eric Stern, Ralph Carlsson, Colin McFarlane, Eleanor Matsuura, Georg Nikoloff, Jay Simpson, David Schaal, Valentin Smirnitskij

Xeno
2019-02-09
Svag trea. Första filmen var en stabil fyra.
janne
2018-12-10
Det får bli en trea i betyg även på den här uppföljaren, men medan tre på den första av filmerna är ganska stark, är den här trean svagare.
Rift
2018-11-27
Det går snabbt utför. Når inte ens upp till Göta kanal 15.
Halofreak92swe
2018-11-16
Skrattfest! Nästan lika bra som ettan. Gustafsson är så jäkla bra! 😂
Körsbär
2018-08-31
Nja, svårt o upprepa det som var så roligt i den första. O vissa karaktärer driver mig till vansinne. Så nej det blir en tvåa
Kayuzuzu
2018-07-20
Charmig och bra för att vara en svensk film, men inte lika genial som första filmen
Murvel48
2018-07-14
Det här var till och med sämre än det sämsta som Lasse Åberg gjort och det vill inte säga lite.
Nintendo64
2018-07-09
Varken den första filmen eller boken var särskilt bra men ändock ok. Det här däremot var fan det sämsta jag sett på länge, en påminnelse om varför jag brukar undvika svensk film.
Gyllenbock
2018-07-09
En smårolig film där Brezjnev var bäst. Tänk att en sådan "lirare" var det högsta hönset i Sovjetunionen. Själva storyn var rätt fånig för att vara ärlig men som måndagsunderhållning dög det.
wasteoftime
2018-03-24
Den här filmen saknar allt som gjorde "Hundraåringen" till vad den var. Det är charmlöst dravel. En cash-in på en succé som borde fått stå som en engångsshow. Den drar ut på sitt välkomnande och har liksom ingen riktig mening, story eller något av värde att erbjuda. Det enda som var det minsta roligt i hela filmen var Jens Hulténs dyk när han äntligen fick bada. Nej tack till detta. 3,0 på SH-skalan.