2.5

Hundtricket

Mario, Micke och Simon är tre killkompisar i 20-års åldern. Mario och Micke försöker hjälpa Simon att skaffa en tjej, men efter Marios prat om livslång kärlek och Mickes krogrundor med one-night-stands tröttnar Simon. Då kommer Micke med en ny idé - pröva hundtricket.

OBS!! Icke att förväxla med kortfilmen från 2000.

Originaltitel Hundtricket
Alternativ titel The Dog Trick, Hundtricket - The Movie
Regissör Christian Eklöw, Christopher Panov
Manus Christian Eklöw, Christopher Panov
Genre Komedi, Drama, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Linus Wahlgren, Alexander Skarsgård, Josephine Bornebusch, Ivan Nikcevic, Kjell Bergqvist, Lamine Dieng, Malin Hortell, Tina Harbom, Roger Zapfe, Sara Lewerth, Sofia Zouagui

Skapad 2019-11-27 av
När jag först hörde talas om denna film tvekade jag på om den skulle vara bra eller inte. Den hade fått väldigt hög status av tidningar och annat men hade en titel som lät väldigt tråkig. me...   Läs mer »

Skapad 2019-11-09 av Kiril
Wow! Det är det enda jag kan säga om det svenska filmåret just nu. Året 2000 undantaget, har det funnits få skäl till hyllningar av den svenska filmen. Jag har länge haft inställningen att den...   Läs mer »

yrkeschaufföre
2018-12-28
Småmysig men väldigt mycket medel över den här.
2018-10-12
Fy fan vad sämst den här filmen är!!!
2017-10-18
något underskattad
Ful_fisk
2017-09-27
Ah, Hundtricket, denna milstolpe i mesighet! Vad som slår mig när jag nu ser om den är dels hur lågt produktionsvärde den har (hopplöst grådaskigt foto från början till slut) och dels hur seg den är. Det börjar väl rätt okej (bortsett från den fattiga lågbudget-känslan) med några kul skämt och grejs, men så fort Bornebusch dyker upp blir det mest bara drama på drama utan varken engagemang, charm eller humor. Och slutet är bara för jävla mycket; jag fattar att det ska vara en vink till Hollywood, men det blir ändå urlarvigt. Som helhet är filmen rätt jäkla värdelös alltså, även ifall Alexander Skarsgård levererar ett par roliga repliker och situationer. Jag ger filmen en etta men rekommenderar ändå alla att se den endast på grund av de tre ynka scenerna Kjell Bergqvist är med i. Alla tre scener är komplett guld och bland det bästa som gjorts inom svensk komedi-film! Att de ligger inbakade i denna smörja är fullkomligt obegripligt.
picklessmulan
2017-08-27
Besviken då jag hoppades på mer. Skarsgård ok resten sög. Kass produktion.
2016-07-31
Lite annorlunda upplägg men det funkar. Extremt rolig på sina ställen och skådespelarna gör bra ifrån sig. Väldigt förutsägbar är den ju men det är ju trots allt en romantisk komedi vi pratar om.
AlbinWesley
2016-03-02
Fyyyyfaaaaan både Linus Wahlgren och Alexander Skarsgård är totalt värdelösa här, skämskudden är välbehövd. Gräsliga karaktärer och banaliteterna staplas på varandra från första till sista scen typ.
filmfreak1
2014-07-21
Alexander Skarsgård prickar sin roll perfekt, Annars en svensk romcom som uppfyller sitt syfte, något amatörmässig dock vilket egentligen bara gör den charmigare.
mb_morgana
2014-07-20
Betygsätter inte då jag inte sett hela men det jag såg var riktigt uselt. Kändes som Vita lögner.
Korben_Dallas
2014-01-11
Längesen jag såg den, men kom ihåg den som en stark 2:a, lite småkul med att gänget spelar boul.